پیگیری حقوق خسارت دیدگان بیمه توسعه

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۱۴

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما مردم را رها نکرده‌ایم و این قول را به مردم می‌دهیم که جهت پیگیری مطالبات آنها در موضوع بیمه توسعه در کنارشان خواهیم ماند و جلساتی هم که با بیمه مرکزی برگزار می‌کنیم برای این منظور است.

محمدرضا پورابراهیمی، نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در کفتگو با سایت تحلیلی-خبری آیین درباره وثایق شرکت بیمه توسعه گفت: نخستین اقدامی که بیمه مرکزی دراین خصوص انجام داده، این بوده که وثایق لازم را از سرمایه‌گذار بیمه توسعه گرفته است. این وثایق ملکی هستند و به نظر می‌رسد که پوشش خسارت‌های وارد شده به بیمه‌گذاران را می‌دهد.

نماینده کرمان و راور در پاسخ به این سوال که احتمالا تنها سه دانگ از اسناد ملکی ارائه شده به بیمه‌گر تعلق دارد، اظهار کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم وثایقی که از سرمایه‌گذار گرفته شده، کافی بوده اما مساله مهم‌تر این است که این وثایق ملکی هستند و نمی‌توان آنها را در این بازار به سرعت نقد کرد. درحالی که تعهدات بیمه‌یی روزانه هستند. بخشی از این بدهی‌ها را بیمه ایران تقبل کرده و بخش باقی مانده را باید به گونه‌یی برنامه‌ریزی کرد که به سرعت پرداخت شود.

پورابراهیمی افزود: این برای کشور ما یک فاجعه است که فردی بیمه‌نامه داشته باشد اما پس از تصادف به علت ناتوانی در پرداخت خسارت به زندان برود. در این ماجرا بیمه‌گذاران گناهی ندارند و باید هرچه زودتر درباره این مشکل تصمیم بگیریم هرچند به نظر می‌رسد پس از ماجرای بیمه توسعه، بیمه مرکزی هم نظارت‌های خود را تشدید کرده و بیشتر درباره اقدامات و تخلفات بیمه‌یی نظارت می‌کند.

وی همچنین از درگیرکردن صندوق تامین خسارت‌های بیمه بدنی در این موضوع خبر داد و گفت: امیدواریم بخش دیگری از مشکل هم حل شود اما به هر حال باید به یاد داشته باشیم که عدد مربوط به تعهدات بالاست. ما اولویت‌بندی کرده و اقدام برای آزادی زندانیان ناشی از فوت را در دستور کار قرار داده‌ایم. البته بازهم تاکید می‌کنم که مطابق آنچه من از رییس کل بیمه مرکزی شنیده‌ام، میزان دارایی‌های وثیقه گذاشته شده، پوشش بدهی‌ها را می‌دهد اما اینکه عدد نهایی چه مقدار است نیاز به جمع‌بندی بیشتری دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر