اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۹۲

بانک سینا به اتحادیه بانکداران آسیایی پیوست

این بانک در راستای سیاست‌های توسعه‌یی و برای تعامل بهینه با بانک‌های پیشتاز منطقه و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه و دیدگاه‌های بانک‌های برجسته آسیا و اقیانوسیه به اتحادیه بانکداران آسیایی پیوست. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، اتحادیه بانکداران آسیایی بزرگ‌ترین انجمن بانکی در حوزه آسیا و اقیانوسیه است که بیش از 100 بانک معتبر از 25 کشور ازجمله ایران در آن عضویت دارند. عضویت در این اتحادیه ضمن ایجاد بستری برای تبادل دیدگاه‌های اعضا درخصوص پیشرفت‌های جاری در صنعت بانکداری، زمینه‌ساز توسعه روابط و همکاری‌های بین بانک‌های عضو و بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی درعرصه فعالیت‌ها نیز به شمار می‌رود.


راه‌اندازی سامانه فروش آرد توسط بانک سپه

رییس اداره کل خدمات فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری نوین از راه‌اندازی سامانه فروش غیرحضوری آرد برای نانوایان توسط بانک سپه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، حسین صلواتی گفت: بانک سپه پس از ورود موفق در عرصه ارائه خدمت خرید تضمینی گندم، این‌بار بنابر درخواست مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی به تهیه، طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌یی برای مدیریت خرید آرد و توزیع آن اقدام کرده است.

وی افزود: سامانه مدیریت آرد (خرید تضمینی آرد) قادر به سهمیه‌بندی و توزیع آرد تولیدی ازسوی کارخانجات آرد به نانوایان در سراسر کشور است. صلواتی گفت: به دلیل وجود محدودیت‌هایی از قبیل نبود شعبه در برخی شهرها و روستاها و نیز وجود تراکم بسیار نانوایان دربرخی شعب، این سامانه مجهز به خرید غیرحضوری شد که با استفاده از این قابلیت، نانوایان بدون نیاز به مراجعه به شعب یا مراکز خاص از طریق اینترنت و از هر مکان قادر به بهره‌گیری از آن هستند.

وی افزود: نانوایان با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی ازسوی بانک و روی یک بستر امن می‌توانند از سهمیه آرد تخصیص داده شده به آنها بهره‌برداری کرده و وجه سهمیه خریداری شده را در همان لحظه به صورت الکترونیک و در همان بستر پرداخت کنند. رییس اداره کل خدمات فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری نوین گفت: این امر حذف و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیز افزایش سرعت در فرآیند خرید و ارائه خدمت به نانوایان در هرمکان را در پی خواهد داشت. وی افزود: این سامانه از 7 مرداد سال جاری آماده بهره‌برداری برای استفاده نانوایان عزیز در سراسر کشور شده است. صلواتی گفت: دسترسی به این سامانه از طریق آدرس baker.ebnaksepah.ir امکان‌پذیر است.


مذاکرات ایران و آذربایجان برای تاسیس بانک مشترک

رییس کمیسیون مشترک ایران-آذربایجان از مذاکرات 2کشور برای تاسیس بانک مشترک خبر داد و گفت: ۲۰۰میلیون دلار پول ایران در بانک‌های آذربایجان بلوکه شده است. وزیر ارتباطات ایران گفت: 2کشور ایران و آذربایجان در حال مذاکره برای تاسیس یک بانک مشترک و گشایش شعب بانک‌های 2کشور در تهران و باکو هستند. محمود واعظی که در گفت‌وگو با ترندنیوز سخن می‌گفت، افزود: بانک مشترک ایران و آذربایجان اقدام به تاسیس شعبه در 2کشور خواهد کرد. رییس کمیسیون مشترک ایران-آذربایجان همچنین گفت: چندین بانک خصوصی ایران علاقه‌مند ورود به بخش بانکداری آذربایجان هستند. واعظی افزود: 2کشور محدودیت‌هایی در بخش بانکداری دارند و همکاری‌های بین بانکی 2کشور در حال حاضر از سطح مطلوبی برخوردار نیست. وزیر ارتباطات ایران ضمن اشاره به وجود شعبه‌یی از بانک ملی ایران در آذربایجان که غیرفعال است، گفت: مذاکرات اولیه در مواردی از موضوعات انجام شده است و انتظار می‌رود این مسائل در جریان سفر رییس کل بانک‌مرکزی آذربایجان به تهران حل‌وفصل شود. وی همچنین اشاره‌یی به پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های آذربایجان کرد و رقم آن را 200میلیون دلار اعلام کرد.


همتی: نرخ سود سپرده برخی بانک‌ها ۳۰درصد شد

رییس شورای هماهنگی بانک‌ها با تاکید بر ضرورت ساماندهی همه موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و متخلف گفت: اعتماد مردم به موسسات اعتباری تا حدود زیادی کاهش یافته و مردم ترجیح می‌دهند به‌سمت بانک‌ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی بروند. به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی افزود: گزارش‌های ما از شهرستان‌ها نیز نشان می‌دهد در2 ماه اخیر میزان جذب سپرده‌ها بیشتر شده است و مردم ریسک کمتری را می‌پذیرند.

وی گفت: البته نرخ رشد سپرده برخی بانک‌ها که در مورد نرخ سود بانکی تخلف دارند تا 30درصد نیز افزایش یافته اما 800هزار میلیاردی نقدینگی به جایی خارج از سیستم بانکی نرفته بلکه بخشی از آن به‌سمت موسساتی رفته است که پایبندی به توافق بانکی ندارد. همتی گفت: این روند ادامه‌دار نخواهد بود چون وقتی قرار است بانک‌های بزرگ تعهدات زیادی در کشور انجام دهند و منابع آنها نیز خارج شود و به موسساتی که با اهداف خاص سرمایه جذب می‌کنند روانه می‌شود، آنها هم ناچارند رفتار جذب منابع را تغییر دهند و امیدواریم این بازی زودتر تمام شود.

وی افزود: با این حال در چند ماه اخیر اعتماد مردم نسبت به این موسسات تا حدود زیادی از دست رفته است و باید به‌سمتی برویم که الزامات قانونی، نظارتی و تنبیهی موسسات بتواند قانون عملیات بانکی بدون ربا را به‌درستی اعمال کند. مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: مشکل اصلی ما عملیات بانکی نیست، بلکه معضل ضوابط اجرایی، نظارتی، کنترلی و تنبیهی است که به‌درستی مشخص و تعریف نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر