بانک‌ها تا پایان تیرماه، ۹۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۹۱

فارس

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات ۱۰میلیون تومانی خرید کالا برای زوج‌های جوان با توافق متقاضی و فروشنده کالا تعیین می‌شود، گفت: متقاضیان با مراجعه به تولیدکنندگان یا فروشندگان کالا، کالا را خریداری و سپس قرارداد منعقدشده را به بانک ارائه کنند.

سیدعلی‌اصغر میرمحمد صادقی، درخصوص تسهیلات 10میلیون تومانی خرید کالا اظهار داشت: نرخ سود این تسهیلات براساس توافق بین خریداران و فروشندگان کالا مشخص می‌شود.

وی افزود: سیستم بانکی به عنوان عامل، فقط نرخ کارمزد بابت ارائه این خدمت را دریافت می‌کند که به زودی در شورای پول و اعتبار تعیین خواهد شد.

مدیرکل اعتبارت بانک مرکزی با بیان اینکه متقاضیان وام 10میلیونی خرید کالا باید همانند ثبت‌نام وام 3میلیون تومانی در سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: ابتدا باید وزارت صنایع لیست کالا‌ها و تولیدکنندگان و فروشندگان را به بانک مرکزی ارائه دهد تا پس از آن متقاضیان با مراجعه به تولیدکنندگان یا فروشندگان کالا، کالا را خریداری و سپس قرارداد منعقدشده را به بانک ارائه کنند.

وی ادامه داد: بعد از تایید توسط بانک، بانک اقساط را از متقاضی دریافت و به حساب تولیدکنندگان مذکور واریز می‌کند. بانک هم کارمزدی را دریافت خواهد کرد.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه تبدیل وام 3میلیونی درصورت تمایل متقاضی به 10میلیونی خرید کالا تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات و نرخ سود با توافق متقاضی و فروشنده یا تولیدکننده مشخص می‌شود اما معتقدیم دوره بازپرداخت نباید بیشتر از 36ماه باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر