نوسان در بازار سکه و ارز

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۵۷

گروه بانک و بیمه

بازار سکه و ارز در تهران روز گذشته همزمان با اعلام به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌یی ایران با 1+5 با هیجان و نوساناتی همراه بوده است. بازار امروز سکه و ارز با رفت وآمد نسبتا زیاد خریداران و فروشندگان همراه بوده و مردم در مقابل صرافی‌ها، جدیدترین قیمت‌ها را دنبال می‌کردند بعد از توقف روند کاهشی قیمت سکه و ارز در روز شنبه 20تیر، بار دیگر از روز دوشنبه 22 تیر قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کرد البته این روند روز گذشته ادامه داشت و صرافان میدان فردوسی می‌گویند با انتشار بیانیه جمع‌بندی، متقاضیان و خریداران به بازار ارز آمدند و معاملات سنگینی در بازار انجام شده است.

این صرافان همچنین می‌گویند با ادامه روند افزایش تقاضا در بازار، میزان ارز موجود در صرافی‌ها کاهش یافت و همین امر سبب شد تا قیمت‌ها در معاملات دیروز که همانند روز‌های گذشته روندی نزولی داشته تغییر جهت دهد و دوباره روند صعودی بگیرند.

نشانه‌ها از بازار حاکی از آن است که در شرایط فعلی که قیمت‌ها رو به کاهش است، افراد میل بیشتری به سمت فروش ارز و سکه دارند هر چند که به نظر می‌رسد بعد از اعلام اخبار به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌یی بازار به اوضاع چندان با ثباتی نرسیده است و برای همین مردم تا حدودی با تردید به وضعیت فعلی بازار واکنش نشان می‌دهند.

قیمت هر دلار امریکا ظهر دیروز به کمتر از 3200 تومان رسید و حول و حوش 3190 تومان خرید و فروش می‌شد اما در ادامه به دلیل افزایش تقاضای خرید، روند افزایشی پیدا کرد و به 3220 تومان هم رسید. سکه نیز که با نوسان زیادی در بازار قیمت همراه شد و پیش از ظهر دیروز طرح جدید تمام بهار 867هزار تومان عرضه می‌شد اما در ساعت‌های بعد به حدود 877هزار تومان رسید که چنین نوسانی دست کم در ماه‌های اخیر بی‌سابقه است.

در بازار دیروز نیم سکه نیز به قیمت 450هزار تومان خریداری و 460هزار تومان و ربع سکه 250هزار تومان خریداری و به قیمت 260هزار تومان عرضه شد.

به گفته برخی فروشندگان ارز، این احتمال وجود دارد که طی روز آینده هم نوسانات قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

البته طلا در بازار نسبت به روزهای گذشته با اندکی افزایش قیمت مواجه شده و هر گرم طلای 18عیار 89هزار و 278تومان فروخته می‌شود. همچنین هر مثقال طلا به قیمت 384هزار تومان و اونس جهانی با افت قیمت نسبت به روزهای قبل 1154دلار عرضه‌ می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر