اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۹۹

تضمین‌های جدید اعطای تسهیلات بانکی اعلام شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌یی به تمام بانک‌های کشور (به استثنای بانک‌های قرض‌الحسنه) شرکت دولتی پست بانک و موسسات اعتباری ابلاغ کرد، قراردادهای خرید تضمین کالاها و خدمات تولید شده بخش غیردولتی و بیع متقابل در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌یی به عنوان تضمین اعطای تسهیلات بانکی تلقی شوند.

در این بخشنامه آمده است: با اشاره به ابلاغیه شماره 160570 مورخ 27اسفندماه 93 ریاست‌جمهوری درخصوص قانون بودجه سال 1394 کل کشور بدین وسیله شرح بند (ب) تبصره (١١) قانون مذکور جهت استحضار و اجرا ابلاغ می‌گردد.

بند (ب) تبصره (١١) برای تسهیل و تسریع در انعقاد قرارداد‌های سرمایه‌گذاری و برای جلب انگیزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌یی کشور، بانک‌های عامل مکلفند قرارداد‌های خرید تضمین کالاها و خدمات تولید شده بخش غیردولتی و بیع متقابل منعقد شده با دستگاه‌های اجرایی در این‌گونه طرح‌ها را به عنوان تضمین‌های قابل قبول برای اعطای تسهیلات بانکی تلقی نمایند.


بانک اقتصاد نوین نیز به سامانه وام ازدواج پیوست

متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج می‌توانند از روز شنبه 23خرداد‌ماه سال جاری نسبت به انتخاب بانک اقتصاد نوین در سامانه ازدواج اقدام کنند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی با توجه به هماهنگی‌‌های به عمل آمده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد نوین هم از روز شنبه 23خرداد‌ماه به سامانه قرض‌الحسنه ازدواج متصل شد و متقاضیان دریافت تسهیلات مزبور می‌توانند از تاریخ یاد شده نسبت به انتخاب آن بانک در سامانه ازدواج اقدام کنند.


عرضه‌کنندگان مجاز خدمات در سایت بیمه مرکزی

اطلاعات و مشخصات عرضه‌کنندگان مجاز خدمات بیمه‌یی در سایت بیمه مرکزی به صورت برخط در دسترس عموم قرار گرفت. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، مشخصات و اطلاعات تمامی شرکت‌های بیمه، کارگزاران رسمی بیمه، نمایندگان بیمه و ارزیابان خسارت بیمه‌یی مجاز با امکان جست‌وجوی نام و نام خانوادگی و به تفکیک شخصیت حقیقی و حقوقی در پایگاه اطلاع‌رسانی نظارت بیمه مرکزی فراهم شد.

از این پس هموطنان و تمامی فعالان صنعت بیمه می‌توانند از طریق سایت بیمه مرکزی به نشانی www. centinsur. ir در «پایگاه اطلاع‌رسانی نظارت بیمه مرکزی» به مشخصات و اطلاعات شرکت‌های بیمه، کارگزاران و نمایندگان و ارزیابان خسارت مجاز دسترسی داشته باشند و از آخرین وضعیت هر یک در حالت‌های فعال، تعلیق یا لغو پروانه فعالیت اطلاع یابند. لازم به ذکر است، اطلاعات مذکور از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) به صورت برخط تغذیه می‌شود و استان/ شهر محل فعالیت همچنین نشانی و سایر مشخصات نیز در این پایگاه قابل مشاهده است.


تقدیر میراث فرهنگی

از بانک سپه

سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی از بانک سپه به خاطر اختصاص بالاترین اعتبار به حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در بین تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی در 2سال اخیر با اهدای لوح و تندیس تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، اهدای لوح و تندیس مذکور در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در 20خرداد 94 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌الملل تهران در سالن خلیج فارس و با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شیرکوند معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری و نامورمطلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، محمداسماعیل سعیدی رییس فراکسیون صنایع‌دستی مجلس شورای اسلامی، غدا هیجاوی رییس صنایع‌دستی آسیا و اقیانوسیه، وزیر صنایع‌دستی عمان، معاونان وزارت کار و رفاه اجتماعی، سفرا و نمایندگان کشورهای دیگر شرکت‌کننده در مراسم مذکور برگزار شد.

در این مراسم همچنین جمعی از هنرمندان، برخی از مشتریان بانک فعال در عرصه صنایع‌دستی و... حضور داشتند و از همکاری موثر بانک سپه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقدیر شد.


استقرار حاکمیت شرکتی در بانک صادرات

بانک صادرات ایران در راستای اجرای سیاست‌ها و مصوبات کمیته بال و دستورات بانک مرکزی ج.ا.ا و الزامات بازار سرمایه برای حفظ حقوق ذی‌نفعان نسبت به استقرار کامل حاکمیت شرکتی اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک برای خلق ارزش و استفاده موثر از منابع بانک، گزارش‌دهی به موقع و شفاف به صاحبان سهام و ذی‌نفعان، رعایت انصاف و عدالت در رابطه با تمامی ذی‌نفعان و استقرار یک نگرش حرفه‌یی مبادرت به استقرار کامل حاکمیتی شرکتی با تشکیل هیات ‌عامل (management board) که شامل مدیران اجرایی (مدیرعامل و معاونان مدیرعامل) و هیات ناظر (supervisory) که شامل مدیران غیراجرایی و تشکیل کمیته‌های نظارتی همچون کمیته حسابرسی و کمیته ریسک و استقرار کنترل‌های داخلی‏ مناسب اقدام کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر