دلار و سکه ارزان شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۹۷

گروه بانک و بیمه

صرافان بازار ارز روز یک‌شنبه نرخ هر دلار امریکا را با 15تومان افت نسبت به شنبه گذشته 3 هزار و292 تومان تعیین کردند و برهمین اساس سطح مقاومتی 3300تومانی نرخ دلار پس از ماه‌ها شکسته شد همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 6 هزار تومان کاهش 908هزار تومان قیمت خورد.

به گزارش «تعادل» هر یورو در بازار آزاد با 10تومان افت قیمت نسبت به روز شنبه 3 هزار و 720 تومان و هر پوند نیز با 43تومان کاهش 5 هزار و130تومان قیمت خورد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با 6 و 5 هزار تومان کاهش هریک 908هزار تومان تعیین قیمت شد. هر نیم سکه با 4 هزار تومان افت نسبت به روز شنبه گذشته 463هزار تومان و هر ربع سکه نیز با 3هزار تومان کاهش قیمت 254هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر قیمت 174هزار تومان خرید و فروش شد و هر گرم طلای 18عیار با 600تومان افت 92هزار و900 تومان قیمت خورد.

هر اونس طلا نیز در معاملات یک‌شنبه همانند روز شنبه 1182دلار قیمت‌گذاری شد. بانک مرکزی نیز نرخ بانکی 39 ارز را برای روز یک‌شنبه اعلام کرد که بر این اساس نرخ بانکی تمام ارزها بدون تغییر ماند.


پیش‌بینی کاهشی قیمت اونس

برای دومین هفته متوالی سرمایه‌گذاران و کارشناسان بازار پیش‌بینی کردند که قیمت جهانی طلا در هفته پیش‌رو با کاهش بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحولات بازار طلا طی هفته آینده بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. قیمت طلا در هفته‌یی که گذشت با وجود افزایش نسبی نتوانست سطح مقاومتی 1200دلاری را بشکند که این مساله تاثیر منفی بر تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید طلا و سرمایه‌گذاری در این بازار داشته است.

براساس این گزارش نظرسنجی کیتکو نیوز از خوانندگان و فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افت بیشتری همراه خواهد شد.

از 421خواننده کیتکو نیوز که به صورت آنلاین در نظرسنجی شرکت کرده‌اند بیش از 297نفر معادل 71درصد پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت. 75شرکت‌کننده معادل 18درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آتی افزایش می‌یابد و 49نفر معادل 12درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

از 34کارشناس اقتصادی نیز 20نفر در نظرسنجی شرکت کرده‌اند که از این تعداد نیز 12نفر معادل 47درصد پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبه‌رو خواهد شد. 5کارشناس اقتصادی معادل 25درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آتی با افزایش روبه‌رو می‌شود و 3تحلیلگر اقتصادی معادل 15درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد کرد.

به اعتقاد اکثر کارشناسان اقتصادی برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو امریکا در روزهای 16و 17ژوئن مهم‌ترین عامل موثر بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود. این احتمال وجود دارد که بیانیه نشست فدرال رزرو موجب تقویت ارزش دلار شود. البته تنها عاملی که می‌تواند به نفع قیمت طلا در روزهای آینده باشد، تشدید نگرانی‌ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان خواهد بود. اگر یونان نتواند طی روزهای آینده به نهادهای بین‌المللی برای دریافت کمک‌های مالی جدید به توافق برسد، ورشکستگی آن قطعی خواهد بود و مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر