تورم تک‌رقمی پایدار، موضوع همایش بیست‌و‌پنجم بانکداری

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۳۳


بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با محوریت «تورم تک‌رقمی پایدار؛ الزامات سیاستی و نهادی» نیمه نخست خرداد ماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «تعادل» مهار تورم، به عنوان هدف اصلی سیاست پولی یکی از ماموریت‌های اصلی بانک‌های مرکزی در دنیا به‌شمار می‌آید. معمولا براین دیدگاه تاکید می‌شود که قابلیت سیاست پولی در درجه اول به مهار تورم در بلندمدت بستگی دارد ثبات قیمتی افزون بر مزیت‌هایی که دارد، خود به تنهایی هدف نیست بلکه مسیری است که از طریق آن احتمال دستیابی به اهداف مهم اجتماعی مانند رشد اقتصادی و اشتغال افزایش می‌یابد. شواهد تجربی زیادی نشان می‌دهد که نرخ تورم پایین‌تر و باثبات‌تر موجب بهبود عملکرد اقتصادی می‌شود.

براساس این گزارش همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در دوره‌های مختلف بزرگ‌ترین مساله اقتصادی کشور را شناسایی و با نظرخواهی علمی از صاحب‌نظران داخلی و خارجی درصدد رفع آن برآمده است. امسال نیز این همایش در بیست‌وپنجمین دوره برگزاری‌اش توجه خود را به موضوعات مختلف اقتصادی روز معطوف کرده است.

بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی شامل 6 بخش اصلی است که سخنرانی‌های کلیدی، ارایه مقالات سیاستی و تخصصی، برگزاری میزگردهای سیاستی و تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و... را دربرمی‌گیرد.

همچنین «الزامات سیاسی‌ گذار به تورم تک‌رقمی»، «الزامات نهادی برای حفظ و پایداری تورم تک‌رقمی»، «ارتقای سلامت بانکی برای تامین ثبات مالی» و «اصلاح بازار اعتبار و تجدید ساختار مالی بنگاه‌های اقتصادی» محورهای اصلی این همایش و موضوع چهار نشست سیاستی امسال هستند که براساس آنها مجموعه‌هایی از مقالات، سخنرانی‌ها و میزگردهای سیاستی ترتیب داده شده است.

اساتید داخلی و خارجی حوزه سیاست‌های پولی و بانکی در این همایش به ایراد سخنرانی و بیان تجربیات جهانی در زمینه کنترل تورم و برقراری ثبات مالی می‌پردازند. همچنین فراخوان برپایی این همایش نیمه بهمن سال گذشته به تمامی دانشگاه‌ها، بانک‌ها و مراکز مربوطه ارسال شد که حاصل آن ارسال 172 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش بود که از آن میان 112 چکیده تایید و در نهایت 79 مقاله کامل دریافت شد که آمار و اطلاعات نهایی مقالات پذیرفته شده تا زمان برگزاری، منتشر می‌شود. دو کارگاه آموزشی با موضوعات اقتصاد بین‌الملل نیز در کنار همایش برگزار خواهد شد. یاد‌آور می‌شود بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی دهم و یازدهم خرداد ماه در سالن اجلاس سران با حضور مسوولان عالی‌رتبه حوزه‌های اقتصادی و بانکی کشور برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر