اخبار

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۱۲

تلاش بانک صنعت در تامین مالی طرح‌های زیربنایی

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: این بانک نقش چشمگیری درتامین مالی طرح‌های زیربنایی و زیرساختی توسعه‌یی کشور طی سال‌های اخیر داشته است. علی اشرف افخمی که در نخستین کارگاه آموزشی نحوه انتقال فرآیند ارزیابی و نظارت بر طرح‌های شعب این بانک و درجمع اعضای هیات‌مدیره، معاونان و سرپرستان و روسای شعب استانی سخن می‌گفت با اشاره به میزان سرمایه بانک‌های توسعه‌یی دیگر کشورها افزود: درشرایط فعلی افزایش سرمایه یکی از ضرورت‌های گسترش فعالیت‌های بانک صنعت ومعدن است و سرپرستان استانی باید این ضرورت را در تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کنند. وی دربخش دیگری از سخنان خود تغییر و تحول را لازمه پویایی هر پدیده‌یی عنوان کرد و بیان داشت تغییر دریک سازمان از نگاه‌ها و نگرش‌ها آغاز می‌شود. به گفته افخمی مدیران میانی باید دیدگاه خود را از سطح ریاست به مدیریت ارتقادهند زیرا یک مدیر به نتیجه فعالیت خود می‌اندیشد در حالی که یک رییس الزاماچنین دیدگاهی ندارد.


ابلاغ مصوبات تسهیلات خرد به شبکه بانکی

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از سوی این بانک، موضوع افزایش مبلغ تسهیلات خرد خرید (کالاهای بادوام، خودرو، جعاله و کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه) مصوب جلسه یکهزار و یکصد و نود و نهمین شورای پول و اعتبار در پانزدهم اردیبهشت ماه سال‌جاری، طی بخشنامه شماره 41932/94 مورخ 21/2/1394 و به شرح ذیل به بانک‌ها جهت اجرا ابلاغ شد:

الف: خرید کالاها و خدمات ضروری از قبیل کالاهای مصرفی بادوام نو و دست اول از محل تولیدات داخلی و هزینه تحصیل، ودیعه مسکن و سایر نیازهای ضروری مشابه حداکثر تا مبلغ ‌80 میلیون ریال.

ب: تسهیلات جعاله تعمیر مسکن حداکثر تا مبلغ 100میلیون ریال.

ج: تسهیلات خرید خودرو سواری (تولید داخل) معادل 60درصد بهای خودرو و حداکثر به میزان 150میلیون ریال.

د: تسهیلات کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه حداکثر تا مبلغ 50میلیون ریال.

ه‌: تسهیلات خرید خودرو بابت جایگزینی خودروهای فرسوده شخصی از محل تولید داخلی معادل 80درصد بهای خودرو و حداکثر به مبلغ 200 میلیون ریال. ‌گفتنی است، شیوه نامه اعطای تسهیلات خودرو و کالاهای مصرفی بادوام و نحوه مصرف آن‌که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست تهیه است، متعاقبا به بانک‌ها ارسال خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر