کاهش 22 تومانی نرخ دلار و 2 هزار تومانی قیمت سکه تمام

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۱۰

گروه بانک و بیمه

صرافان بازار ارز و سکه روز سه‌شنبه نرخ هر دلار امریکا را با 22تومان افت نسبت به روز دوشنبه گذشته (دیروز) 3هزارو297تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید را با 2هزارتومان افت 931هزارتومان تعیین کردند.

به گزارش «تعادل» هر یورو در بازار آزاد با 25تومان افت نسبت به روز دوشنبه 3هزارو715تومان و هر پوند نیز با 18تومان رشد 5هزارو165تومان قیمت خورد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید و قدیم هرکدام با 2هزارتومان افت 931 و 930هزارتومان تعیین قیمت شد.

هر نیم سکه نیز با یک‌هزارتومان افت 472هزارتومان و هر ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت 265هزارتومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی هم با یک‌هزارتومان افت 180هزارتومان خریدوفروش شد و هر گرم طلای 18عیار نیز با 500تومان کاهش 95هزارتومان قیمت خورد.

قیمت هر اونس طلا نیز در بازار جهانی با 7دلار رشد به 1194دلار رسید. به‌دنبال کاهش قیمت جزیی قیمت طلا در روزهای گذشته، قیمت طلا دیروز هم به‌دلیل تقویت ارزش دلار در زیر ۱۲۰۰دلار در نوسان بود.

یونان روز دوشنبه حدود 750میلیون یورو (معادل 836.70میلیون دلار) به صندوق بین‌المللی پول پرداخت کرد و نگرانی‌ها در مورد احتمال نکول این کشور در پرداخت بدهی‌هایش را مرتفع کرد. اما وزیر دارایی یونان اعلام کرد: وضعیت نقدینگی این کشور «به نحو بدی اضطراری است» و توافقی برای آزاد‌سازی مبالغ بیشتر طی چند هفته آینده مورد نیاز است.

وزرای دارایی حوزه یورو از پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات بین آتن و صندوق بین‌المللی پول، کمیسیون اروپایی و بانک مرکزی اروپا استقبال کردند، اما گفتند برای رسیدن به توافق باید کار بیشتری صورت گیرد. این مذاکرات به مذاکرات پول در مقابل انجام اصلاحات معروف شده است. شکست این مذاکرات می‌تواند منجر به خروج یونان از حوزه یورو شود.

یک تاجر در هنگ‌کنگ گفت: «موضوع یونان موجب ایجاد هیچ‌گونه تقاضایی برای طلا نشده است. حتی آمارهای ناامید‌کننده از اقتصاد امریکا در هفته گذشته هم نتوانسته قیمت طلا را بالا ببرد و این یعنی سرمایه‌گذاران در بازار طلا با احتیاط زیادی حرکت می‌کنند.»

تجار گفتند، طلا احتمالا افت قیمت خود در زیر 1200دلار را ادامه خواهد داد. تقویت ارزش دلار نیز دیگر عامل موثر در روند کاهشی قیمت طلا بود. تقویت ارزش دلار، طلا را برای دارندگان دیگر ارزها گران‌تر می‌کند و تقاضا برای فلز زرد را کاهش می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر