اخبار

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۵۹

کشف پرونده‌ سوءاستفاده از کارت‌های بانکی

بانک و بیمه مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ضمن تشریح چرایی صدور بخشنامه اخیر این بانک برای تعیین سقف خریدهای کارتی گفت: تعدادی پرونده سوءاستفاده از خریدهای کارتی کشف شده است.

عبدالمهدی ارجمندنژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر تعیین سقف برای خریدهای کارتی اظهار داشت: مردم در ایران عموما با کارت‌های اعتباری خریدهای خود را انجام می‌دهند که اکثریت این خریدها با کارت برداشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کارت‌های مورد استفاده مردم دارای سقف خاصی نیست افزود: به همین منظور تا مبالغ چندصد‌میلیارد تومان می‌توانستند با استفاده از این کارت‌های خرید نقل‌وانتقال پول را انجام دهند. در حالی‌که در دنیا از این کارت‌ها فقط برای خریدهای خرد استفاده می‌شود.

مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه متوسط خریدهای کارتی در دنیا بین 50 تا 100دلار است تصریح کرد: حداکثر این خریدها به چندهزار دلار محدود می‌شود ولی این در حالی است که در ایران بدون محدودیت‌ امکان خرید وجود داشت.

ارجمندنژاد گفت: در بررسی بانک مرکزی مشخص شده که 0.07 درصد یعنی کمتر از یک‌درصد مردم خریدهای بالای 50میلیون تومان انجام می‌دهند به همین خاطر تصمیم گرفته شد سقف 50میلیون تومان برای خریدهای کارتی انجام شود.


آغاز به کار سه شرکت جدید بیمه‌ای در سال۹۴

بانک و بیمه رییس کل بیمه مرکزی از آغاز به‌کار سه شرکت جدید بیمه‌یی در سال جاری خبر داد و گفت: در همین دو سه روز اخیر با تقاضا و مراجعه‌های حضوری شرکت‌های معتبر اروپایی برای حضور در صنعت بیمه مواجه شده‌ایم. محمدابراهیم امین رییس کل بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان و موضوع شرکت آتیه‌سازان هم گفت: به بیمه مرکزی ایران ارتباطی ندارد و مرجع رسیدگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. رییس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه در دوران تحریم نیاز صنعت بیمه کشور تامین شد، گفت: با این وجود نگهداری ریسک بیمه‌یی در داخل کشور خلاف منطق بیمه‌یی است و ما هم باید به بازار جهانی بیمه عرضه کنیم و هم خریدار بیمه‌های خارجی باشیم.

امین خاطرنشان کرد: در همین دو سه روز اخیر با تقاضا و مراجعه‌های حضوری شرکت‌های معتبر اروپایی برای حضور در صنعت بیمه مواجه شده‌ایم.

رییس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه از آغاز به‌کار سه شرکت جدید بیمه‌یی در سال جاری خبرداد و گفت: تاسیس این سه شرکت در شورای عالی بیمه تصویب شد و در حال طی کردن مراحل قانونی و نهایی برای آغاز فعالیت و ورود به بازار بیمه کشور هستند.


برگزاری جشنواره بزرگ خوش‌حسابی اقتصادنوین

علاقه‌مندان به بهره‌مندی از جوایز ارزنده جشنواره بزرگ «خوش حسابی2000» تا 12 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با استفاده از خدمات سامانه2000 مخابرات استان تهران شانس خود را برای برنده‌شدن افزایش دهند. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، جشنواره بزرگ خوش‌حسابی2000 با همکاری بانک اقتصادنوین، مخابرات استان تهران و شهرداری تهران با هدف ارزش‌آفرینی برای مشتریان و گسترش خدمات بانکداری الکترونیکی و تسهیل در ارایه خدمت به همشهریان عزیز برگزار می‌شود.

در این جشنواره که از 12بهمن آغاز و تا 12 اردیبهشت 1394 ادامه دارد، به همشهریان تهرانی که با استفاده از سامانه 2000 قبوض خود را بپردازند یا نسبت به خرید شارژ اقدام کنند به قید قرعه جوایز ارزنده‌یی اهدا خواهد شد.


آمادگی بانک صنعت‌ومعدن برای دوران پساتحریم

علی‌اشرف افخمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت‌ومعدن گفت: حضور در فضای بین‌المللی و ایجاد امکان همکاری گسترده با بانک‌ها و نهادهای مالی معتبر جهانی در روند تولید و رفع برخی مشکلات اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود، چه‌بسا مدیریت کارآمد و دانش‌محور نیز به‌عنوان یک رکن اساسی باید ملاک قرار گیرد. به گزارش «تعادل»، افخمی که در دیدار نوروزی با کارکنان بانک سخن می‌گفت، با اشاره به نامگذاری سال١٣٩٤ به‌نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به‌عنوان یک بانک تخصصی دولتی فرامین مقام معظم رهبری را درخصوص نامگذاری سال جدید سرلوحه کار قرار داده و تلاش خواهد کرد تا به‌عنوان یکی از بانک‌های تاثیرگذار در عرصه اقتصاد و صنعت نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

وی افزود: هرچند دانش و تجربه ارزش زیادی دارند اما آنچه موجب حرکت صحیح در مسیر دستیابی به اهداف بانک می‌شود انسجام و همبستگی میان ما است.

افخمی افزود: بانک صنعت و معدن باید خود را برای دوران پس از رفع تحریم‌ها آماده کند، در آن زمان تعاملی که میان این بانک و بانک‌های بین‌المللی ایجاد می‌شود برای مردم کشورمان خیر و برکت به‌همراه خواهد داشت. افخمی گفت: نظام بانکی در صف اول تحریم‌ها است و رفع این تحریم موجب کاهش هزینه‌های کشور و استفاده بهینه از منابع خواهد شد. مدیرعامل بانک صنعت‌ومعدن ابراز امیدواری کرد که این بانک در سال١٣٩٤ عملکردی به‌مراتب ارزشمندتر از گذشته را در خدمت به رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی کشور ارایه کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر