اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۴۶

موسسه اعتباری نور مجوز می‌گیرد

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: موسسه اعتباری نور یکی از 3 موسسه اعتباری است که در مراحل پایانی اخذ مجوز قرار دارد. به گزارش ایسنا، حمیدرضا تهرانفر بااشاره به اقداماتی که برای رسیدگی به پرونده موسسات مالی متقاضی مجوز در بانک مرکزی صورت می‌گیرد، بیان کرد: باتوجه به اقدامات انجام گرفته در بانک مرکزی تعیین تکلیف موسسات مالی متقاضی مجوز تا پایان سال93 انجام خواهد شد. وی بااشاره به روند اداری طی شده از مجموع 7 موسسه متقاضی، موسسه اعتباری نور را یکی از 3 موسسه‌یی خواند که در مراحل پایانی اخذ مجوز قرار دارد. معاون نظارتی بانک مرکزی ورود این موسسات را به بازار پولی کشور پس از تکمیل مراحل اداری قطعی دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه به پرونده‌های موجود هریک از متقاضیان نظارت‌های لازم در این خصوص درحال انجام است و به‌طور حتم پس از طی مراحل اداری قانونی این موسسات نیز به بازار پولی کشور اضافه خواهند شد. گفتنی است، موسسه اعتباری نور، سال گذشته با دریافت موافقت اصولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به پذیره‌نویسی کرد و با 447 شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند.


بخشودگی جریمه تاخیر بدهکاران بانک ملی

بانک ملی ایران، فرصتی ویژه برای بدهکاران این بانک جهت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم تاخیر مازاد بر نرخ معامله فراهم کرد. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران بر این اساس امکان بخشودگی 100درصد مانده جرایم تاخیر مازاد بر نرخ معامله درخصوص بدهکارانی که حداکثر تا پایان اسفند امسال، کل بدهی هر یک از قراردادهای خود را به‌صورت نقدی تسویه کنند یا اقساط معوق خود را بپردازند، فراهم شد. فرصت فوق در راستای تکریم و رضایت حداکثری مشتریان این بانک ایجاد شده و فقط در مهلت قانونی مقرر دارای اعتبار است. لذا مشتریان و افرادی که تاکنون نسبت به بازپرداخت بدهی‌های خود اقدام نکرده‌اند، می‌توانند از این فرصت طلایی برای بهره‌مندی از بخشودگی مذکور حداکثر استفاده را به عمل آورند. مشتریان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.


آماده‌باش شعب بانک تجارت در روزهای پایانی سال

بانک تجارت با افزایش ساعت کار شعب منتخب خود در روزهای پایانی سال به مشتریان خود به‌صورت ویژه ارایه خدمت می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت با توجه به افزایش مراجعات مردم به شعب در روزهای پایانی سال، این بانک برای رفاه حال هموطنان گرامی از روز شنبه 16 اسفندماه 93 ساعت کار تعدادی از شعب خود در تهران و شهرستان‌ها را افزایش داده است.

هموطنان گرامی برای آگاهی از مشخصات شعب کشیک اسفند ماه بانک تجارت به آدرس سایت اینترنتی این بانک به نشانی www. tejaratbank. ir مراجعه کرده یا با مرکز ارتباط مشتریان به شماره 1554 تماس حاصل کنند. گفتنی است، بانک تجارت تمهیدات لازم برای برقراری شعب کشیک در ایام نوروز را نیز پیش‌بینی کرده که جزییات آن به‌زودی به اطلاع هموطنان خواهد رسید.


مشارکت بانک رفاه

در افتتاح نیروگاه زباله‌سوز

نیروگاه زباله‌سوز 200 تنی تهران با مشارکت بانک رفاه کارگران در منطقه کهریزک افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه کارگران؛ در راستای توسعه پایدار و بهبود مناسبات زیستی، نیروگاه زباله‌سوز شهر تهران با مشارکت و همکاری بانک رفاه کارگران از طریق ارایه خدمات بانکی (ضمانتنامه و صدور حواله‌های ارزی) با هزینه ارزی معادل 12میلیون دلار و هزینه ریالی معادل 160میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید. شایان ذکر است، این نیروگاه زباله‌سوز دارای ظرفیت روزانه 200 تن زباله و تولید 3مگاوات ساعت برق است که این امر گامی مهم و موثر در راستای مدیریت پسماند است که توسط شرکت ایرانی تدبیر توسعه سلامت اجرا شده است. گفتنی است در مراسم افتتاح این نیروگاه در ایام مبارک دهه فجر شهردار تهران، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس حضور داشتند.


ارایه تسهیلات فروش اقساطی کالا به زوج‌های جوان

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۴ نحوه ارائه تسهیلات فروش اقساطی کالا به زوج‌های جوان را تعیین و تصویب کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1394 کل ‌کشور، بخش هزینه‌یی تبصره الحاقی 13 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند. به موجب مصوبه مجلس، زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند، به جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند. تسهیلات مزبور توسط تولید‌کنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای با دوام داخلی هستند، ارائه می‌شود و بانک‌ها صرفا پرداخت اقساط را تقبل می‌کنند. خانه ملتی‌ها مقرر کردند که بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند، با درخواست فروشنده پس از أخذ تضمین‌ لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند. خریدار موظف به پرداخت اقساط به بانک است و بانک عامل، پرداخت اقساط را در سررسیدهای مذکور در قرارداد برای فروشنده (یا فروشندگان) تضمین می‌کند. سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانک‌ها به موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند، در سال 1394 برای هر یک از زوجین 100 میلیون ریال است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر