چک‌های برگشتی درجه‌بندی می‌شوند

۱۳۹۳/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اعلام روند نزولی چک‌های برگشتی و پیش‌بینی اینکه تا پایان سال جاری تعداد چک‌های برگشت خورده به 4میلیون فقره برسد، گفت: دستورالعمل مربوط به افرادی که رفع سوءاثر چک می‌کنند، به عنوان دومین سبد چک‌های برگشتی توسط بانک مرکزی تدوین می‌شود.

علی اصغر میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با مهر با اعلام اینکه بانک مرکزی در حال بررسی درجه‌بندی چک‌هاست و این موضوع به عنوان سبد اول چک برگشتی‌ها مطرح است، از افزایش نظارت‌های این بانک در مورد صدور دسته چک برای افراد و وضعیت افرادی که چک برگشتی دارند، خبرداد و گفت: چک برگشتی‌ها به مدت 7سال از دریافت دسته چک و افتتاح حساب ممنوع شده‌اند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی نداشتن موجودی کافی حساب‌های افراد دارای دسته چک را یکی از دلایل مهم برگشت خوردن چک‌ها ذکر و بیان کرد: برگشت چک‌ها دلایل دیگری هم دارد؛ اما دستورالعملی برای افرادی که چک برگشتی دارند، صادر شده که با انجام آن بتوانند مجددا افتتاح حساب داشته باشند.

وی گفت: در دستوالعمل مذکور سه شرط تحویل لاشه چک به بانک، مسدود شدن معادل مبلغ چک صادر و برگشت خورده به مدت دو سال در شعبه که دسته چک از آن صادر شده است و دریافت رضایت‌نامه محضری برای آخرین ذی‌نفع چک منظور شده است.

این مقام مسوول در بانک مرکزی در بیان جزییات دومین سبد چک‌های برگشتی‌ها عنوان کرد: افرادی که رفع سوءاثر می‌کنند در این سبد قرار می‌گیرند که البته راه‌اندازی نشده است و بانک‌ها برای اعتبارسنجی، اعطای تسهیلات و غیره به این افراد به این سبد مراجعه خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر