نمایشگاه فصلی تا پایان سال برگزار نمی‌شود

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۶

تعادل نایب‌رییس اتاق اصناف تهران نیز همانند رییس اتاق اصناف ایران با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در کشور مخالف است و می‌گوید: به‌جای این نمایشگاه‌ها که کالاهای بی‌کیفیت در آنها عرضه می‌شوند، جشنواره‌های فروش برگزار می‌شود. نخستین جشنواره فروش هم از ۱۰شهریور تا ۱۰مهر برگزار می‌شود اما کالاهای اساسی به‌دلیل عدم نیاز بازار به آن، شرکت داده نمی‌شوند.

ابراهیم درستی در نشست خبری روز گذشته خود در اتاق اصناف تهران به «تعادل» گفت: نمایشگاه‌های فصلی به‌دلیل عدم وجود مکان استاندارد، عدم توجه به شان مصرف‌کننده، عدم ورود کالای با کیفیت به نمایشگاه و حمایت از واحد صنفی سطح شهر تا پایان سال جاری برگزار نخواهد شد. وی شاهد مثال خود را نیز از دو نفر از تولیدکنندگانی آورد که چند روز پیش با شنیدن این خبر که احتمال دارد نمایشگاه فصلی برگزار نشود به او گله کرده بودند که «کاش زودتر می‌گفتید، ما مقدار زیادی کالا ویژه این نمایشگاه‌ها تولید کرده‌ایم و الان روی دستمان می‌ماند». درستی به «تعادل» می‌گوید: این نمایشگاه‌ها فرصتی شده بود تا عده‌یی از اصناف کالاهای بی‌کیفیت ویژه این نمایشگاه‌ها تولید و عرضه کنند که این بساط برچیده شد.

رییس اتحادیه صوت و تصویر تهران بیان کرد: اتحادیه‌های مربوطه مسوول قیمت‌گذاری و بازرسی جشنواره فروش هستند که تمرکز بیشتر به‌دلیل تقارن زمانی گشایش مدارس، مربوط به کیف‌، کفش و پوشاک است که پیش بینی می‌شود در حدود 5هزار واحد صنفی در این طرح شرکت کنند.

درستی همچنین از استقبال اتاق اصناف تهران از نمایشگاه‌های تخصصی خبر داد و گفت: اتاق اصناف از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی که هدف اصلی آنها بازاریابی است و نه فروش، استقبال می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر