همکاری ایران با قزاقستان برای تقویت اکسپوی 2017

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۱۸

معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان در دیدار با رییس سازمان توسعه تجارت ایران خواهان حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در اکسپوی 2017 قزاقستان شد. به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران ژوشی بایف، معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان در این دیدار ضمن تاکید بر روابط دوستانه دو کشور تصریح کرد: ما به دنبال برقراری پرواز مستقیم بین تهران و آستانه هستیم؛ همچنین از شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنیم تا در اکسپوی 2017 قزاقستان حضور پررنگی داشته باشند.

او از اعلام آمادگی 50کشور جهان برای حضور در اکسپوی 2017 با عنوان «انرژی‌های نو» خبر داد و گفت: قزاقستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی با ایران است و برای این منظور برنامه‌ریزی‌هایی انجام خواهیم داد.

در ادامه این دیدار افخمی‌راد، رییس سازمان توسعه تجارت با یادآوری موفقیت ایران در اکسپوی میلان و کسب مدال نقره در آن اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران علاقه زیادی به این نوع فعالیت‌های بین‌المللی دارد و با جدیت این موارد را دنبال می‌کند. او با اشاره به برگزاری اکسپوی 2017 در قزاقستان گفت: توانایی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی و خدماتی در ایران بسیار بالاست و امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در قزاقستان حضور موثری داشته باشند.

افخمی‌راد با اشاره به شرکت‌های پیمانکاری و تولیدی معدنی ایران که از طریق ایمیدرو در قزاقستان حضور دارند، تصریح کرد: کمک‌های دولت قزاقستان می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در قزاقستان شود و در نهایت حجم روابط بین دو کشور افزایش یابد که این موضوع برای هر دو کشور مفید و مثبت خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر