این انتخابات زمان زورآزمایی نیست

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۵

جمشید عدالتیان

عضو اتاق بازرگانی ایران

روز یک‌شنبه نایب‌رییس اول اتاق بازرگانی ایران انتخاب خواهد شد و انتظار بر این است که هر شخصی که انتخاب می‌شود بسیار هماهنگ با هیات رییسه و شفاف عمل کند. هماهنگی در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی است که در مدت زمان اندک 6ماهه اهمیت دارد و فارغ از تمام تفکرات حزبی و گروهی نباید در این مدت تشنجی ایجاد شود و حساسیت در اتاق بازرگانی ایجاد شود. در این 6 ماه با اینکه زمان کوتاه است اما مسایل مهمی مانند برنامه ششم و بودجه سال 94 مطرح خواهد شد که همین مسایل اهمیت انسجام در اتاق بازرگانی را دوچندان می‌کند. اما مساله اصلی انتخابات سراسری در اسفند است. از نایب‌رییس جدید انتظار است که در هر جا و مکانی که قرار می‌گیرند با سوءاستفاده مبارزه کنند و تمام تلاششان این باشد که انتخابات واقعی برگزار شود. در هر جای ایران افراد سعی می‌کنند بر اساس شناخت و آگاهی که درباره نامزدها دارند رای دهند، اما مسایلی که در دوره قبل رخ داد می‌تواند این فضای رقابتی را خراب کند. مشکلاتی مانند رد صلاحیت‌ها و بازگشت آنها در دقیقه آخر اشتباهی است که هیات رییسه و نایب‌رییس جدید باید با آن مقابله کند. انتخابات روز یک‌شنبه را نمی‌توان نشانه خوبی برای سنجش قدرت گروه‌ها دانست چون این انتخابات زمان زورآزمایی نیست.

گروه تحول خواهان هم به‌دنبال زورآزمایی در انتخابات نایب‌رییس نبوده بلکه مساله یکپارچگی را در دستور کار قرار داده است. این یک واقعیت است که یک نفر در مقابل کل هیات رییسه وزنی محسوب نمی‌شود و نمی‌تواند تغییری معنی‌دار ایجاد کند پس نیازی به زورآزمایی نبود.

از سوی دیگر بسیاری از کسانی که در روز یک‌شنبه در انتخابات نایب‌رییسی شرکت کردند ممکن است در انتخابات آتی حضور نداشته باشند و به هیات نمایندگان راه پیدا نکنند. در واقع انتخابات یک‌شنبه به هیچ‌وجه وزن کشی مناسبی برای انتخابات اسفند نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر