کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۱۹

اولویت یونان برای توسعه رابطه تجاری با ایران

ایرنا| دیمتریس ماروداس، معاون وزیر امورخارجه یونان گفت: یکی از اولویت‌های دولت جدید یونان توسعه همه‌جانبه روابط به خصوص روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است. همایش اقتصادی و تجاری تحت عنوان ایران - یونان؛ عصر جدید روابط دو جانبه، توسط انجمن سراسری صادرات یونان با حضور تاجران و صاحبان صنایع جمهوری اسلامی ایران و یونان پنجشنبه شب گذشته در اتاق بازرگانی شهر آتن برگزار شد. بهنام بهروز، سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران آماده است که خدمات خود را در راستای هرچه بیشتر فعال شدن روابط بخش‌های خصوصی دو کشور در کنار بخش‌های دولتی، ارائه کند.


برجام و امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی

تسنیم| علاء میر محمد صادقی، نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بخش‌هایی از بسته خروج از رکود دولت خوب و مفید است، گفت: در بخش خودرو طرح دولت مشکل خودروسازان را برطرف می‌کند اما مشکل اقتصاد کشور را حل نمی‌کند. همین که دولت به فکر بر طرف کردن رکود از اقتصاد کشوراست، خود جای امیدواری دارد. او با بیان اینکه اتاق بازرگانی نیز پیشنهادات جدیدی برای خروج از رکود دارد، یادآور شد: اتاق بازرگانی بعد از ارائه طرح خروج از رکود به دولت، اصلاحیه‌یی را در راستای نامه قبلی ارائه می‌دهد. نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران درباره اجرای برجام و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور، گفت: باید اذعان داشت که اجرای برجام همین که امید ایجاد کند، امکان حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.


تلاش برای کشت فرا‌سرزمینی در اوکراین

ایسنا| سادینا آبایی، رییس شورای مشترک ایران و اوکراین درباره مهم‌ترین مزیت‌های صادراتی اوکراین به ایران گفت: دانه‌های روغنی و غلات بیشترین بار صادراتی از اوکراین را به کل دنیا دارد که ما نیز جزو یکی از این کشورها هستیم. با توجه به اینکه یکی از نیازهای کشور غلات است می‌توانیم همکاری خوبی در این زمینه با این کشور داشته باشیم. آبایی اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که بتوانیم تراز تجاری خود را با این کشور به یک میلیارد دلار برسانیم که البته کار بسیار بزرگی است و امیدواریم بتوانیم به این میزان دست یابیم. او با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی روی کشت فراسرزمینی در اوکراین داریم اظهار کرد: باید دولت در این زمینه از بخش خصوصی حمایت‌ کند تا ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کاهش یابد و بتوانیم به خوبی کشت فراسرزمینی را در اوکراین پیاده کنیم. رییس شورای مشترک ایران و اوکراین در عین حال بیان کرد: با توجه به اینکه وزیر کشاورزی رییس کمیسیون مشترک ایران و اوکراین است، ضرورت دارد که در رابطه با کشت فراسرزمینی به بخش خصوصی کمک کند تا ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کاهش یابد. او با بیان اینکه اوکراین تا حدودی برای ما کشوری ناشناخته بود ولی بعد از تشکیل این شورای مشترک توانستیم اوکراین را بشناسیم، گفت: اوکراین کشوری است با خاک سیاه و آب فراوان و بخش صنعتی شوروی سابق نیز در اوکراین قرار داشته و مزیت‌های خوبی از این لحاظ دارد. آبایی با بیان اینکه هیات‌های مختلفی از اوکراین و اتاق‌های بازرگانی‌اش به ایران آمدند و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این رابطه منعقد شده است، افزود: سعی ما این است که این تفاهم‌نامه‌ها را به قرار‌داد تبدیل کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر