نیازمندی سرمایه‌گذاری خارجی به شفافیت در سیاست کلان توسعه‌ای

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۴۳

رییس کمیسیون پول و بازار سرمایه گفت: یکی از شروط اقبال سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی به حضور و فعالیت شفاف فضای کسب وکار در بستری است که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند. علی سنگینیان در گفت‌وگو با ایرنا افزوذ: تمام نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی مرتبط با سرمایه‌گذاری خارجی باید برنامه و راهبردی مشخصی برای هدایت این سرمایه‌ها به حوزه‌های مولد صنعتی داشته باشند.

وی گفت: بنابراین ما برای استفاده بهتر از فرصت‌های پیش رو باید برنامه داشته باشیم در غیر این صورت حضور سرمایه‌گذاران خارجی بیش از اینکه یک فرصت باشد، تبدیل به تهدید خواهد شد.

رییس کمیسیون پول و بازار سرمایه اظهار کرد: فضای مطلوب کسب وکار نیز مولفه‌هایی دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها، مشخص بودن راهبردها و برنامه‌های کلان اقتصادی و راهبردهای صنعتی و توسعه‌یی در مقصد سرمایه‌پذیر است از این رو اکنون که در آستانه لغو عملی تحریم‌ها هستیم، یکی از اولویت‌های اصلی در کشور باید بازبینی و شفاف‌سازی این راهبردها باشد.

وی تصریح کرد: ما قوانین خوبی در این زمینه داریم اما اینکه چقدر این قوانین قابل اجراست و رعایت می‌شوند، بحث دیگری است که باید در عمل بخش‌های مرتبط با تامین امنیت سرمایه ارزیابی شود نه صرف وجود قوانین، تدابیر لازم در این زمینه در قانون ما دیده شده و مقرراتی داریم که حقوق سرمایه‌گذار را در نظر می‌گیرد. به گفته وی؛ درحال حاضر هیات‌های خارجی وضعیت سرمایه‌گذاری در ایران را رصد می‌کنند و تا زمانی که فضای کسب وکار و شرایط اقتصادی ما بهبود پیدا نکند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذاران خارجی، سرمایه‌شان را به ایران بیاورند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر