گردش مالی 20هزار میلیاردی صنعت مبلمان

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۵۶

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنعت مبلمان ایران 20هزار میلیارد تومان گردش مالی و 20درصد اشتغال کشور را برعهده دارد، گفت: با تغییر شکل صنعت به کارخانه‌های بزرگ و دارای برند می‌توان علاوه بر ارزآوری بیشتر فرهنگ ایرانی را نیز به دنیا انتقال داد. به گزارش تسنیم، محسن جلال‌پور در هشتمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، دکوراسیون و صنایع وابسته با اعلام این مطلب اظهار کرد: در پساتحریم شرایط خاصی برای کشور ایجاد شده است که برای بهره‌گیری از آن باید توجه خاصی داشت. صنعت مبلمان با ویژگی‌های خاص خود یکی از صنایعی است که می‌تواند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

جلال‌پور تصریح کرد: کشور ایران 8 هزار سال در این صنعت قدمت دارد و با توجه به اینکه 2500 سال پیش همه سردمداران کشور ما در عکس‌های باقیمانده بر مبلمان تکیه می‌زنند نشان از تاریخی بودن فرهنگ و تاریخ ما در این بخش است.

وی اظهار داشت: با توجه به امکان اشتغال ارزان در این صنعت و شرایط مناسب برای حضور در بازارهای بین‌المللی ما به عنوان اتاق بازرگانی، شورای ملی مبلمان و تشکل‌های مربوطه باید گام‌های جدی‌تری در این زمینه‌برداریم.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: 10درصد صنعت کشور مربوط به صنعت مبلمان است که برای تامین مواد اولیه خود نیاز به واردات آنچنانی نیز ندارد. وی با اشاره به توسعه شهرک‌های صنعتی مبلمان در کشور گفت: برای فراهم کردن مسیر صادرات صنعت مبلمان باید به برندسازی در این بخش توجه بیشتری شود.

جلال‌پور گفت: در هیات‌های تجاری خارجی که به کشور ما می‌آیند به صنعت مبلمان نیز باید توجه شود که تحقق این امرمستلزم تغییر شکل از کارگاهی خرد به کارخانه‌های بزرگ و دارای برند است. وی تاکید کرد: از صنعت مبلمان کشور پشتیبانی‌هایی ازسمت دولت، مجلس و اتاق بازرگانی ایران وجود دارد که باید با فعالیت شورا و تشکل‌های مبلمان به سمت بازارهای بین‌المللی ورود کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر