راه حمایت از تولید، بستن راه واردات نیست

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۵۴

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بنده اعتقادی به جلوگیری از ورود کالای خارجی ندارم، گفت: تولیدات ما باید به حدی قوی شوند که دیگر جایی برای ورود کالای خارجی نماند و اعتماد مصرف‌کننده جلب شود. به گزارش تسنیم، علی فاضلی در هشتمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، دکوراسیون و صنایع وابسته با اعلام این مطلب اظهار کرد: در صنعت مبلمان کشور دو بخش صنفی و صنعتی وجود دارد که حدود 1600 بنگاه با ظرفیت 240هزار نفر مشغول به کار هستند همچنین در بخش صنفی حدود 50 هزار واحد با 400 هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی با بیان اینکه 90درصد بنگاه‌های اقتصادی ایران را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در جهان یک‌سوم اشتغال را بنگاه‌ها تشکیل می‌دهند و حدود یک‌چهارم سرمایه جهان نیز توسط بنگاه‌ها تامین می‌شود.

رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: اقتصاد ایران اقتصادی بنگاه‌محور است و بیشتر اشتغال نظام اقتصادی کشور را بنگاه‌ها تشکیل می‌دهند. فاضلی تاکید کرد: پیشرفت و اشتغالزایی بخش مبلمان کشور به شکلی است که باید به سایر بخش‌های صنفی نیز تامین یابد اما مشکلاتی نیز در بخش سرمایه‌گذاری‌ها دارد.

وی تاکید کرد: در حالی که کشورهای ترکیه، مالزی و چین سرمایه‌گذاری‌های زیادی در صنعت مبلمان خود می‌کنند اما در کشور ما کمترین حمایت از این بخش شده است.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بنده اعتقادی به جلوگیری از ورود کالاهای خارجی به کشور نداریم، گفت: تولید ما باید به حدی قوی شود که دیگر جایی برای ورود کالاهای خارجی وجود نداشته باشد که به این نگاه کمتر توجه می‌شود. فاضلی گفت: کشورهای اروپایی نیز برای صنعت مبلمان در حال سرمایه‌گذاری هستند اما در کشور ما برای گسترش این صنعت کم‌کاری‌ شده است. او یادآور شد: برای ورود به بازارهای بین‌المللی فروش و مارکتینگ باید توجه بیشتری شود اما در حال حاضر ما با خلأ در طراحی در کنار برندینگ نیازمندیم و باید اعتماد مصرف‌کننده در داخل کشور جلب شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر