کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۳۸

پیشی گرفتن مالیات از نفت

برد وزارت اقتصاد

ایسنا| عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران گفت: امروز درآمدهای کسب شده از مالیات‌ها از درآمدها نفتی پیشی گرفته است، می‌توان این موضوع را یک برد برای وزارت اقتصاد قلمداد کرد اما به طور کلی اقتصاد سالم زمانی وجود خواهد داشت که جامعه در رفاه نسبی به سر ببرد.

سیده فاطمه مقیمی با بیان اینکه پیش از این در انتظار نشست‌های بین‌المللی رفع تحریم‌ها بودیم، تصریح کرد: اکنون موافقت‌نامه‌های اولیه در این زمینه امضا شده است و باز منتظر شرایط بعدی هستیم تا رفع تحریم‌ها اجرایی شود، پول‌های بلوکه شده بازگردد، امکانات مالی در کشور بیشتر شود و مواردی از این دست اتفاق بیفتد. با این حال می‌توان در شرایط فعلی تصمیم‌گیری‌های لازم و مناسب را انجام داد تا فرصت‌ها از دست نرود.

وی ضمن ارزیابی عملکرد شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت گفت: انتظارات از شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت حاصل نشده است. مهم‌ترین اصل در برگزاری شورای گفت‌وگو این است که وزرای مربوطه حضور دایم و منسجم در شورای گفت‌وگو داشته باشند و جلسات تنها به گفت و شنود‌ها محدود نشود.


معیار انتخاب صادرکنندگان نمونه اعلام شد

مهر| سازمان توسعه تجارت ایران اولویت انتخاب صادرکنندگان نمونه را صادرات محصولات با ارزش‌افزوده بالا عنوان کرد.

گیتی توانا، مدیرکل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۴۴۰بنگاه صادراتی جهت شرکت در رقابت ملی انتخاب صادرکنندگان نمونه ثبت نام الکترونیکی انجام داده‌اند، افزود: در انتخاب صادرکنندگان نمونه سال جاری نیز توجه به ارزش‌افزوده محصولات صادراتی در دستور کار است و صادرکنندگان نمونه با این رویکرد انتخاب خواهند شد.

توانا افزود: دولت وظیفه دارد در تصمیمات و اقدامات خود، رویکرد توسعه پایدار اقتصادی کشور را لحاظ کند و بنا بر همین رویکرد در صورت نیاز بازتعریفی از ارزش‌ها و اولویت‌ها ارائه دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر