بدنامی مالیات بر ارزش‌افزوده به‌نام اصناف

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۶

سمیه سایش| هنوز هم دعوا بر سر دو اتحادیه چلوکباب‌داران و رستوران‌داران پابرجاست، دعوایی که عقبه آن به مصاحبه مطبوعاتی رییس کل سازمان امور مالیاتی مربوط می‌شود و علی عسگری از اتحادیه رستوران‌داران و چلوکبابی‌ها در رابطه با سودجویی برخی از اعضای اتحادیه چلوکبابی‌ها در زمینه اخذ مالیات از مردم گله و شکایت‌هایی کرد و گفت: درست است که برخی آقایان جزءبند«ج» مالیاتی هستند یعنی مالیاتی نمی‌دهند اما نباید در این زمینه سودجویی کنند و از مردم جیب‌بری کنند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این رابطه از رشد 48‌درصدی درآمدهای مالیاتی در پنج‌ماهه سال جاری خبرداد و گفت: دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده توسط فست فودی‌ها «جیب‌بری» است.

علی عسکری در نشستی خبری در وزارت اقتصاد از رشد 48‌درصدی درآمدهای مالیاتی در پنج‌ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 23‌هزارمیلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 15‌هزارو600میلیاردتومان بود و حدود 48‌درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

در این زمینه رحمان رحیم‌پور‌مطلق رییس اتحادیه چلوکباب‌داران در گفت‌وگو با «تعادل» در زمینه اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده توسط برخی از چلوکباب‌داران گفت: صنف چلوکبابی‌ها جزءبند «ج» است، نه مالیات می‌دهیم و نه مالیات بر ارزش‌افزوده‌یی از مردم می‌گیریم. او ادامه داد: متاسفانه این نوع تخلف توسط رستوران‌داران صورت می‌گرفت این جای تعجب نیست چرا که اعضای اتحادیه رستوران‌داران درآمد بالایی دارند و هزینه‌های گزافی نیز از مردم می‌گیرند اما ما چه داریم؟ چندرغاز درمی‌آوریم. چه مالیاتی بدهیم و چه مالیاتی بگیریم؟ متاسفانه این موضوع در رسانه مطرح شد و تنها بدنامی برای ما برجای‌ماند.

رییس اتحادیه چلوکباب‌داران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اینکه برخی از اعضای شما مالیات را از مردم اخذ می‌کردند گفت: قبول دارم برخی اعضا جیب‌بری کردند اتحادیه در این زمینه اطلاع‌رسانی کافی را انجام داده و امیدواریم که دیگر شاهد این‌گونه تخلفات نباشیم.

رحمان رحیم‌پورمطلق همچنان معتقد است که ما جزءبند«ج» مالیاتی هستیم و تخلفی از سوی اعضای اتحادیه ما صورت نگرفته است. به رییس چلوکباب‌داران می‌گویم درست است که درآمدتان گزاف نیست اما برخی از اعضای شما هزینه‌های گزافی از مردم می‌گیرند نظرتان در مورد بی‌نظمی در تعرفه‌ها چیست او نیز می‌گوید: درست است بعضی از افراد در این زمینه تخلف می‌کنند اما این افراد نیز هزینه‌های گزافی در مورد اجاره‌هایشان داده‌اند و به این واسطه جبران می‌کنند، این موضوع قرار است در هفته آینده با کارگروهی که تشکیل یافته، مورد بررسی و در راستای میزان تعرفه‌ها این مشکلات نیز مرتفع می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر