سر خط اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۹۸

حضور فرش دستباف ایرانی در امریکا

ایسنا رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه متوقف شدن ممنوعیت واردات فرش دستباف به امریکا اتفاق خوشایندی است که شاهد آن هستیم، گفت: این اتفاق امریکا را که از مشتریان قدیم و آشنای ما در این حوزه است به بازار‌های هدف ما برگرداند. حمید کارگر، رییس مرکز ملی فرش ایران دیروز در مراسم افتتاح بیست‌وچهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: در سال 1392 که در واقع سال بدی در حوزه صادرات فرش بود میزان صادرات 314میلیون دلار بود که این مقدار در پایان سال 1393 به 330میلیون دلار افزایش یافت که امیدواریم این رقم نیز افزایش یابد.


لزوم توجه به تولیدات صادرات محور

ایلنا رییس کنفدراسیون صادرات ایران توجه به تولیدات صادرات محور را کلید رونق اقتصادی دانست. محمد لاهوتی با اشاره به وضعیت حال حاضر صادرکنندگان گفت: در شرایط کنونی که دوران پساتحریم است امیدورایم ظرف یک ماه آینده به‌طور کامل توافق به مرحله اجرایی برسد و تکلیف تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی مشخص شود زیرا از زمان توافق اول که در 13 فروردین صورت گرفت تا توافق دوم میزان صادرات ما به‌شدت کاهش پیدا کرد و علت آن‌هم معلوم نبودن تکلیف صادر‌کنندگان بود.


بدهی دولت به پیمانکاران برابر 8 ماه یارانه

ایسنا رییس مجمع عالی واردات میزان بدهی دولت به پیمانکاران را حدود 30هزار میلیارد تومان یعنی حدود 8ماه پرداخت یارانه، عنوان کرد و به بیان راهکارهایی برای پرداخت این بدهی‌ پرداخت. محمدحسین برخوردار، درباره دستور معاون اول رییس‌جمهور به 3عضو کابینه (وزیر اقتصاد، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رییس کل بانک مرکزی) برای تدوین راهکاری برای پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران گفت: بدهی‌ دولت به پیمانکاران که به مرور انباشت شده، مطمئنا میزان آن برای پیمانکاران مشخص است. وی ادامه داد: از سوی دیگر پیمانکاران برای فعالیت‌های پیمانی‌شان به بیمه و سازمان امور مالیاتی بدهکار هستند و بخشی از دارایی‌های ثابتی که دولت در اختیار دارد می‌تواند به پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر