تجارت‌خوانی

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۷۶۸

بررسی خدمات مالی و بازرگانی در برنامه ششم توسعه

شاتا| در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی خدمات مالی و بازرگانی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، پیشنهادهای لازم درخصوص ساختار و نظام برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در این نشست علاوه‌بر ارائه گزارش دستگاهی در مورد خدمات مالی و بازرگانی، بحث و تبادل‌نظر پیرامون پیشنهادهای لازم در زمینه چگونگی ساختاردهی و سازماندهی جلسات و موضوعات مرتبط با برنامه ششم انجام شد و پس از ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های مختلف به تصویب رسید.


علت فعال نبودن بیشتر کارت‌های بازرگانی

ایسنا| رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: فقط 70 تا 80کارت بازرگانی در استان فعال است. محمد صمدی تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده توسط این اتاق را حدود 500کارت اعلام کرد و افزود: نبود سرمایه در گردش یکی از علل اصلی غیرفعال بودن این کارت‌هاست. وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های تولیدی بزرگ استان، کارت‌های بازرگانی خود را از تهران دریافت کرده‌اند که طی اجرای طرح ساماندهی تقاضا کرده‌ایم تا این شرکت‌ها نیز کارت بازرگانی خود را از اتاق استان دریافت کنند.


برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان

فارس| مدیر پروژه‌های نمایشگاهی ایران در افغانستان گفت: مهرماه امسال نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار در استان‌های شمالی افغانستان برگزار می‌شود. علیرضا صدرزاده با اشاره به جزییات و زمان برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه اختصاصی ایران در استان‌های شمالی افغانستان گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران، پس چند سال، در شهر مزارشریف افغانستان برگزار می‌شود. نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در استان‌های شمالی افغانستان به مرکزیت مزار شریف از 21 تا 24مهرماه و با حضور شرکت‌های توانمند جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر