تجارت‌خوانی

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۵۰

برگزاری نشست‌ بررسی فرصت‌های بازار ایران

اتاق اصناف اتاق اصناف ایران با توجه به نقش و اهمیت اصناف در حوزه تنظیم بازار، تهدیدها و فرصت‌های بازار ایران در پسا تحریم را در نشست‌های تخصصی بررسی می‌کند. دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به اهمیت سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در شرایط پسا تحریم و برای بررسی ابعاد، فرصت‌ها و تهدیدهای شرایط پسا تحریم همچنین آسیب‌شناسی جهات مختلف برنامه‌های اتخاذی دولت، معاونت فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف ایران سلسله نشست‌های تخصصی بررسی این مهم را در دستور کار قرار داده است. علی عوض‌پور افزود: نخستین نشست یاد شده روز سه‌شنبه ۱۳/۵/۹۴ ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در سالن اجلاس اتاق اصناف با حضور مقام‌های کشوری و اساتید دانشگاه‌ها ازجمله دکتر فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی برگزار می‌شود. در این نشست جمعی از نمایندگان اتاق‌های اصناف سراسر کشور، روسای اتحادیه‌های صنفی همچنین شماری از تجار، بازرگانان و بازاریان اصناف حضور خواهند داشت.


واردات رسمی 2 برابر واردات قاچاقی

ایسنا رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام کاهش قاچاق دام در سال گذشته گفت: درکشور ما قاچاق برای قاچاقچی به‌صرفه است و می‌توان گفت که هزینه واردات رسمی دوبرابر واردات قاچاقی است. حبیب‌الله حقیقی اظهار کرد: بخشی‌ از قاچاق دام که در سال1392 صورت می‌گرفت، در سال1393 به مسیر رسمی خود بازگشت و میزان قاچاق در این حوزه کاهش یافت که یکی از دلایل‌ آن صادرات دام با چارچوب مشخص و ضوابط اعلامی ازسوی وزارت جهاد کشاورزی است. وی با بیان اینکه برآوردهای کلی حاکی از آن است که در سال گذشته میزان قاچاق نسبت به سال1392 کاهش داشته و حتی دربرخی حوزه‌ها توقف رشد قاچاق داشتیم، افزود: به عنوان مثال واردات رسمی درحوزه موبایل افزایش یافته و رشد قاچاق آن متوقف شده است. درحوزه سوخت نیز با اقداماتی که انجام شده، میزان قاچاق کاهش یافته است.

حقیقی بااشاره به ضرورت تسهیل در امر واردات، از کاهش زمان ترخیص کالا در گمرک از 26روز به 4روز خبر داد و اظهار کرد: این موضوع با استفاده از سامانه جامع یکپارچه گمرک انجام شد، چون پیش از این در بعضی مواقع ترخیص کالا بعضا تا 70روز نیز طول می‌کشید و این درحالی است که به ازای هر روز تاخیر، هزینه‌های جانبی واردات افزایش می‌یابد.

حقیقی درعین حال بیان کرد: قاچاق درکشور ما برای قاچاقچی به‌صرفه است، چون هزینه‌های مترتب بر واردات رسمی درکشور به گونه‌یی است که انجام کار قاچاق را درکشور به‌صرفه می‌کند.


بخشنامه گمرک درخصوص پیگیری پرونده‌های قاچاق

مسعود کرباسیان رییس‌کل گمرک ایران در بخشنامه مهمی بااشاره به توقف صدور پروانه کاغذی (برگ سبز)، دستورالعمل نحوه تشکیل، بررسی و پیگیری پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر