نامه 7 ‌بندی مطالبات بخش خصوصی

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۴۸

گروه بازرگانی

درحالی که امروز قرار است معاون اول رییس‌جمهور، رییس کل بانک مرکزی، وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی تهران حضور پیدا کنند، در چهارمین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، از نامه 7‌بندی این کمیسیون به هیات‌رییسه اتاق تهران رونمایی شد که دربرگیرنده مسائل و مشکلات این حوزه و راه‌حل‌های پیشنهادی فعالان اقتصادی بخش سلامت به دولت است.

براساس این گزارش، کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران در نشست‌های اخیر خود روی مساله اقتصاد کشور در دوران انتقال و پس ازتحریم تمرکز کرده و در مباحث خود به بررسی گام‌های پس از توافق پرداخته‌اند که در این نشست نتایج آن را به اطلاع معاون اول، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس‌کل بانک مرکزی می‌رسانند.

نمایندگان بخش خصوصی قصد دارند در این نشست بیشتر به طرح مساله و ارائه راهکارهای پیش‌رو برای دولت بپردازند و به نوعی در سیاست‌گذاری اقتصادی پس ازتحریم با دولت همفکری کنند.

نمایندگان بخش خصوصی علاوه بر بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد اصلاح ساختار اقتصاد ایران، پای سخنان اسحاق جهانگیری، وزرای اقتصادی و رییس‌ کل بانک مرکزی می‌نشینند تا گزارش آنان از وضعیت کنونی اقتصاد ایران و برنامه‌های در پیش‌روی دولت برای دوران پس ازتحریم را بشنوند. کمیسیون اقتصاد سلامت طی گزارش 7‌بندی به هیات‌رییسه اتاق تهران، از مسائل موردنظر خود برای بیان در این جلسه رونمایی کرد.

در نشست اخیر کمیسیون اقتصاد سلامت، پس از شور و بررسی اعضا مصوب شد که سه بند از این گزارش درجلسه با اعضای کابینه دولت به عنوان موارد پیشنهادی مطرح شود.


70 درصد بازار دارویی کشور در اختیار دولت

گزارش هفت‌بندی کمیسیون اقتصاد سلامت را حمیدرضا راسخ دبیر کمیسیون ارائه کرد. وی طی توضیحاتی درباره این گزارش خاطرنشان کرد که طبق بند 4 این نامه، درخواست شده است که نمایندگان کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در کمیسیون‌های متناظر دولت در وزارتخانه‌های بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد حضور و مشارکت داشته باشند. وی همچنین به بند 2 این سند اشاره کرد که درخصوص حمایت از بخش ‌خصوصی درعرصه اقتصاد سلامت است. به گفته راسخ، درحال حاضر حدود 70درصد بازار دارویی کشور دراختیار دولت و نهادهای دولتی و حکومتی است. وی تصریح کرد که براساس راه‌حل پیشنهادی کمیسیون، دولت برنامه‌یی را برای واگذاری اقتصاد سلامت به بخش خصوصی اعلام کند.

بند 6 این نامه نیز که به مقوله کوچک‌سازی دولت اشاره دارد ازسوی دبیر کمیسیون توضیح داده شد و براساس راه‌حل پیشنهادی در این بند، کمیسیون اقتصاد سلامت می‌تواند بسته‌های پیشنهادی برای واگذاری وظایفی که تاکنون دراختیار دولت و دستگاه‌های مربوطه بوده، تدوین کند. در ادامه این نشست، دیگر اعضای کمیسیون دیدگاه‌ها و نظرات خود را درخصوص آنچه می‌تواند به عنوان خواسته فعالان اقتصادی از دولت مطرح شود، بیان کردند و پس از جمع‌بندی نهایی در پایان این جلسه، بندهای 2- 4 و 6 این نامه برای طرح در نشست این هفته اتاق تهران با مقامات اقتصادی کابینه دولت به عنوان خواسته فعالان اقتصادی مورد تصویب قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری وزارت بهداشت، در حوزه درمان

همچنین معاون فنی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست خبر داد که به زودی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که ازسوی این وزارتخانه تبیین شده است، برای اطلاع فعالان اقتصادی رونمایی می‌شود.

به‌گفته وی، بسته‌های فرصت سرمایه‌گذاری درحوزه درمان و سلامت با بازگشت سرمایه قابل قبول ازسوی این وزارتخانه تبیین شده است و به زودی دراین خصوص نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر