برخورد جدی با قاچاقچیان دانه‌ درشت

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۲۴

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: جلوگیری از جعل مجوزهای تجارت با تکمیل سامانه صدور الکترونیکی مجوزها و توسعه به ‌کارگیری سامانه‌های نرم‌افزاری در اجرای فرآیندهای تجاری، گمرکی یا حمل‌ونقلی ازجمله دستاوردهای ستاد در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم است.

حبیب‌الله حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، بااشاره به ارائه گزارشی درباره پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز به هیات دولت اظهار کرد: تنوع‌بخشی به روش‌های صادرات قانونی فرآورده‌ها و مشتقات نفتی به کشورهای همسایه و تقویت معیشت مرزنشینان با توسعه فروش مرزی سوخت برای پاسخ قانونی به تقاضای موجود درکشورهای همسایه از دیگر دستاورهای ستاد در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز درحوزه‌های تجارت، مبادی رسمی و مرزهای زمینی و دریایی و ترانزیت خارجی است.

وی همچنین درمورد افزایش سوخت در استان هرمزگان تاکید کرد: برای مقابله با قاچاق سوخت در هرمزگان قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق سوخت در آنجا دایر شده که این قرارگاه با مسوولیت فرماندهی ناجا بوده و اقدامات مهمی را تا به امروز در این راستا انجام داده است. حقیقی با تاکید بر اینکه پدیده قاچاق از زیرمجموعه‌های کوچک فراتر رفته و با گذشت زمان، موجب به وجود آمدن مافیای قاچاق و نابودی هرچه بیشتر اقتصاد و فناشدن سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهد شد، گفت: قاچاق سوخت در استان هرمزگان به دلیل سود ناشی از آن، از شکل پراکنده، به یک پدیده سازمان ‌یافته تبدیل شده است. وی با بیان اینکه اقدامات مقابله‌یی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌گونه‌یی برنامه‌ریزی شده که سراغ دانه‌درشت‌ها و عناصر سازمان یافته برویم، افزود: درحوزه مقابله‌یی نیز سازوکاری متناسب با حجم تهدیداتی که با آن روبه‌رو هستیم، تعریف کرده و با استفاده از پتانسیلی که نیروی دریایی سپاه و ارتش در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان دارد، اقداماتی را درجهت برخورد با کشتی‌هایی که جنبه مادر سوخت دارند، انجام دادیم. وی گفت: اگر این مسیر را ادامه دهیم، می‌توانیم حجم کشفیات را بالا برده و برای قاچاقچیان ایجاد ناامنی کنیم به ویژه در مناطق اصلی قاچاق که می‌تواند درحوزه‌های دیگر نیز تاثیرگذار باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر