104 هزار مورد شکایت از گرانی

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۵

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به‌تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در چهارماهه اول امسال بیش از 104هزار مورد شکایت اعلام شده به سامانه 124 پیگیری شد که 79درصد شکایات مربوط به‌گران‌فروشی، 9درصد کم‌فروشی و چهاردرصد مربوط به‌عدم درج قیمت بیشترین سهم تخلفات را به‌خود اختصاص داده‌اند.

اسماعیل قاسمی اظهار کرد: در چهارماهه اول سال جاری نزدیک به 105هزار مورد شکایت از مردم اخذ شده که 104هزار و 580 مورد آن قابل پیگیری و بقیه غیرقابل پیگیری بوده است.

قاسمی 70درصد از شکایات دریافتی را به‌صورت تلفنی، 10درصد حضوری و 20درصد دیگر را کتبی عنوان کرد و افزود: از مجموع شکایات قابل پیگیری 40درصد متخلف و 60درصد غیرمتخلف تشخیص داده شد. وی تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی 83درصد به بخش کالا و 17درصد دیگر مربوط به‌بخش خدمات است.

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به‌تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان رسیدگی به‌شکایات مردمی از واحدهای تجاری را از وظایف بسیار مهم این سازمان دانست و اظهار کرد: در گذشته مردم نمی‌توانستند شکایت‌های خود را با مسوولان در میان بگذارند و رسیدگی به‌شکایات مردم به‌صورت فوریتی نبود که برهمین اساس تصمیم گرفته شد به‌عنوان پل ارتباطی بین مسوولان و مردم با راه‌اندازی سامانه 124، رسیدگی به‌مشکلات آنان به‌صورت شبانه روزی و به‌صورت فوریت در دستور کار قرار بگیرد. وی در خصوص بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی بهتر و سریع‌تر از 75میلیون جمعیت مصرف‌کننده کشور که در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمام نقاط کشور حضور دارند، نمی‌تواند عمل کند.

قاسمی با اشاره به‌ستادهای خبری مستقر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه کشور ادامه داد: این سازمان تا حد امکان از این پتانسیل عظیم اطلاعاتی استفاده کرده و گزارش‌های آن را به‌صورت مرتب و متناوب به اطلاع مسوولان برنامه‌ریز و سیاستگذار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌رساند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر