کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۴۹

تشکیل اتاق بازرگانی مستقل در مناطق آزاد

ایلنا| رییس هیات ‌مدیره جامعه با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق بازرگانی مناطق آزاد گفت: درحال تنظیم لایحه‌یی برای تشکیل اتاق بازرگانی مستقل مناطق آزاد هستیم. رحمان سادات‌نجفی با بیان اینکه این موضوع از 5 سال گذشته مطرح شد، اظهارکرد: متاسفانه این موضوع مهم در هیچ مقطعی پیگیری نشد اما مجددا با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و از طریق شورای همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد این موضوع مهم درحال پیگیری است. وی با بیان اینکه درحال بررسی فرآیند‌های انجام این موضوع و دستورالعمل‌ها و تنظیم لایحه آن برای ارایه به مجلس هستیم، گفت: مناطق آزاد هم با تشکیل اتاق بازرگانی مستقل می‌توانند از فرصت‌های لابی در مجلس و دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری به نفع مناطق آزاد استفاده کنند. سادات‌نجفی افزود: سرزمین اصلی و مناطق آزاد به لحاظ ساختاری دارای تفاوت‌هایی هستند و پتانسیل‌هایی در مناطق آزاد وجود دارد که در سرزمین اصلی این مزیت‌ها وجود ندارد.


رکود شدید در بازار لوازم خانگی

مهر| رییس اتحادیه لوازم خانگی از رکود شدید در بازار لوازم خانگی سخن گفت و اظهارکرد: هم‌اکنون انبارهای لوازم خانگی پر از کالاست و فروش با حداقل سود صورت می‌گیرد. محمد طحان‌پور اظهارکرد: هم‌اکنون فروش لوازم خانگی در بازار نشأت گرفته از رکود کل اقتصاد است و البته مردم در همین بازار رکودی می‌توانند کالاها را با قیمت مناسب و با حداقل سود خریداری کنند ضمن اینکه بساط دلال‌بازی در این صنف همچون سایر بخش‌های اقتصاد ایران برچیده شده است. رییس اتحادیه لوازم خانگی افزود: مردم هم‌اکنون به اندازه نیاز خود خریداری می‌کنند و بازار سیاه وجود ندارد، این درحالی است که انبار تولیدکنندگان و کارخانجات پر از کالاست و به همین دلیل لوازم خانگی با حاشیه سود پایین وارد بازار فروش می‌شود.


برنامه افزایش حجم مبادلات ایران و ترکمنستان

تسنیم| دومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی ایران موسوم به «ایران پروژه» طی روزهای ۲۸تا ۳۰مردادماه در شهر عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان برپا می‌شود.

عبدالحمید اسدیان، مسوول اجرایی نمایشگاه ایران پروژه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به 17سند همکاری همه‌جانبه بین تهران- عشق‌آباد که در اسفند سال گذشته از سوی روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در عشق‌آباد به امضا رسید. هر دو طرف مصمم هستند تا حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی خود طی 10سال آینده را به 60 میلیارد دلار برسانند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر