لابی‌های پشت‌پرده برای تعیین هیات‌رییسه جدید اتاق

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۰۴

علاء میرمحمدصادقی یکی از معدود کسانی که است که از ابتدای انقلاب تاکنون به صورت پیوسته عضو اتاق بازرگانی ایران بوده و طی این سال‌ها در پست‌های مختلفی ازجمله نایب‌رییسی اتاق بازرگانی تهران و ایران به فعالیت مشغول بوده است. وی در حال حاضر نیز به عنوان نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند. در انتخابات روز گذشته اتاق بازرگانی، میرمحمدصادقی به عنوان رییس سنی جلسه، انتخابات اتاق را برگزار کرد. وی در حاشیه مراسم انتخابات طی گفت‌وگویی با «تعادل» از برگزاری متفاوت انتخابات هیات‌رییسه این دوره اتاق بازرگانی سخن گفت. میرمحمدصادقی با بیان اینکه در اکثر دورهای برگزاری انتخابات، لابی‌گری‌ها به این شدت در جریان نبود، اظهار داشت: در دوره‌های قبل اکثرا در حین برگزاری انتخابات، اعضای اتاق تصمیم می‌گرفتند که به کدام شخص برای پست‌های مختلف هیات‌رییسه رای دهند. نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در این دوره جلسات مختلفی بین اعضای اتاق برای تعیین رییس و سایر اعضای هیات‌رییسه صورت گرفت، ادامه داد: طی این جلسات نامزدها سایر اعضای اتاق را به این جمع‌بندی می‌رساندند که به آنها رای دهند.

به گفته میرمحمدصادقی، این لابی‌های صورت‌گرفته باعث شد که برای تعیین رییس تنها دو نفر نامزد شوند و در زمان رای‌گیری نیز نفر دوم به نفع نفر اول کنار کشید و عملا رقابتی برای تعیین ریاست اتاق صورت نگرفت.

این فعال بخش خصوصی با دفاع از این لابی‌گری‌ها، اذعان داشت: با این رای بالا که به اعضای هیات‌رییسه داده شد، مسوولان جدید اتاق می‌توانند خیلی بهتر از گذشته درخواست‌های بخش خصوصی را مطالبه و پیگیری کنند.

میرمحمدصادقی به تقسیم‌بندی هیات‌رییسه اتاق ایران، میان تهرانی‌ها و شهرستانی‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس جلسات برگزار شده، قرار شد شخصی از تهران در انتخابات ریاست شرکت نکند و در مقابل آن نیز اکثر پست‌های نایب‌رییسی به تهرانی‌ها برسد که همین‌طور نیز شد و درنهایت نیز پست‌های خزانه‌دار و منشی اتاق هم به شهرستانی‌ها رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر