حاشیه نگاری «تعادل» از انتخابات اتاق ایران

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۰۱

برگزاری انتخابات روز گذشته اتاق بازرگانی ایران خالی از حاشیه نبود و برخی از نامزدهای ریاست و سایر پست‌های هیات رییسه نسبت به روند برگزاری انتخابات انتقادهایی را مطرح کردند.

نخستین حاشیه روز گذشته را محسن مهرعلیزاده، نامزد ریاست اتاق رقم زد و طی سخنانی اعلام کرد: بعد از برگزاری انتخابات اتاق‌های شهرستان‌ها یک ویروسی به تن مجموعه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افتاد و مجموعه نسبت به این ویروس هیچ واکنشی نشان نداد، گویی اینکه می‌خواهد این ویروس در درونش باقی بماند.

کنایه مهرعلیزاده به رایزنی گسترده جلال‌پور برای به دست آوردن پست ریاست بود و وی به همین دلیل که زمان کافی برای اعلام برنامه‌های خود نداشت از رقابت با جلال‌پور کناره‌گیری کرد.

نکته جالب توجه روزگذشته نامزدی 14نفر برای تصدیگری پست نایب رییسی اتاق ایران بود که از این 14نقر دو نفر انصراف دادند و 12نفر دیگر به رقابت پرداختند.

دیگر کسی که به رایزنی‌های گسترده و لابی‌های صورت گرفته در انتخابات این دوره معترض بود، محمد بحرینیان، عضو اتاق مشهد و رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران در دوره هفتم بود. وی در سخنان خود گفت: اتاق بازرگانی برای انتخاب مسوولان خود نیاز به پدرخوانده ندارد و این اعضای اتاق هستند که باید برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

همچنین محمدحسین روشنک از دیگر نامزدهای پست نایب رییسی اتاق ایران در اعتراض به آنچه سازوکار غلط برگزاری انتخابات اعلام کرد از ادامه رقابت انصراف داد و برگزاری این انتخابات را عادلانه ندانست.

یونس ژائله دیگر نامزد پست نایب رییسی که از دستیابی به این سمت بازماند، این شیوه رای‌گیری برای انتخابات هیات رییسه اتاق را توهین به شعور اعضای بخش خصوصی دانست و خواستار اصلاح این روند برای دوره‌های آینده شد.

نکته جالب توجه دیگر در انتخابات روز گذشته حضور پرشور اعضای اتاق بود به طوری که از 439عضو اتاق ایران 424نفر در انتخابات روز گذشته شرکت کردند که شاید این رقم یک نوع رکورد برای اتاق قلمداد شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر