اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۴

وعده دولت‌ها تا به امروز عملی نشده است

ایلنا هنوز یارانه‌یی به صنعت داده نشده و بخش تولید کشور مظلوم واقع شده و وعده‌ها نه در دولت گذشته و نه دولت کنونی هنوز عملی نشده‌اند این درحالی است که برای این موضوع مرتب به ما امیدواری می‌دهند.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: وعده‌ها در دولت گذشته و دولت کنونی هنوز عملی

نشده است. در پاسخ به این پرسش که چرا باوجود تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنوز این قانون اجرایی نشده است؟، گفت: اشکالاتی بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد بود که پیشنهادات مختلفی هم برای رفع آن از سوی وزارت صنعت و بخش خصوصی ارایه شد و این پیشنهادات درحال حاضر به جمع‌بندی رسیده است.


با رایزن بازرگانی دولتی کاری پیش نمی‌رود

جمشید عدالتیان، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: رایزن‌های بازرگانی باید از دل بخش خصوصی باشند و نه کارمند دولت. امروز رایزن‌های بازرگانی تماما کارمندهای دولت هستند و آنان نمی‌توانند برای توسعه بازار اقدامات اساسی انجام دهند. وی ادامه داد: رییس دولت در همایش اقتصاد ایران اعلام کرد که اقتصاد با واگذاری به خصولتی‌ها توسعه پیدا نمی‌کند که این خود نشان از دیدگاه روشن حسن روحانی به شرایط کنونی دارد. عدالتیان ادامه داد: امروز ۳۰درصد واحد‌های تولیدی در کشور مشغول به فعالیت هستند و این نشانه خوبی برای اقتصاد کشوری همانند ایران نیست.متاسفانه بسیاری از همکاران ما دیگر تمایلی برای حضور در عرصه تولید ندارند و بیان می‌کنند که باید برای ادامه زندگی برنامه دیگری را لحاظ کنند.


درج نکردن قیمت

بیشترین تخلف اصناف

آنا حسین فرجی مدیرکل بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، گفت: بیشترین تخلفات صورت گرفته در اصناف سراسر کشور در آذر سال جاری، مربوط به درج نکردن قیمت روی کالا، گرانفروشی و صادر نکردن صورت‌حساب بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف سراسر کشور در آذر سال جاری، 266هزارو353 مورد بوده است، گفت: از این تعداد بازرسی انجام شده توسط بازرسان، 517هزارو23 فقره پرونده تشکیل شده که ارزش ریال این پرونده‌ها بالغ بر 579میلیاردو310میلیون‌و955هزارو33 ریال برآورد می‌شود.


هشدار نسبت

به ضررهای احتمالی

ایسنا محمدحسین برخوردار عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران از آغاز تجارت ترجیحی بین ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد و نسبت به ضررهای احتمالی به صنایع در تجارت ترجیحی هشدار داد.

وی گفت: تجارت ترجیحی اگر در بخش تعرفه باشد کشور‌ها تعرفه‌هایشان را به‌صورت متقابل پایین می‌آورند. در واقع در تجارت ترجیحی دو طرف تعرفه ترجیحی درنظر می‌گیرند و باید منافع خودشان را حفظ کنند و هر طرف باید مراقب صنایع خود باشد.

او به تجارت ترجیحی که بین ایران و ترکیه به‌تازگی برقرار شده است اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر ترکیه در صنایع نساجی، لوازم خانگی و قطارسازی و خودرو پیشرفت زیادی داشته است لذا اگر می‌خواهیم تجارت ترجیحی با ترکیه داشته باشیم و سطح تعرفه‌هایمان را پایین بیاوریم باید مواظب صنایع‌مان هم باشیم.


هیات اتاق اسکی‌شهیر ترکیه به اتاق تهران آمد

در ملاقات هیاتی از اتاق بازرگانی «اسکی‌شهیر» ترکیه با اتاق تهران، راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو طرف بررسی شد و کارآفرینان ترک از آمادگی خود برای همکاری با شرکت‌های ایرانی در جهت افزایش مناسبات خبر دادند.

در این نشست، تفاهمنامه همکاری‌های مشترک میان اتاق «اسکی‌شهیر» و اتاق تهران نیز به امضا رسید. این جلسه درحالی صبح روز سه‌شنبه به میزبانی نایب‌رییس و معاون امور بین‌الملل اتاق تهران برگزار شد که هیات اقتصادی اتاق «اسکی‌شهیر» طی روز گذشته به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران که این روزها درحال برگزاری است رفته بودند.


فارغ‌التحصیلی نخستین دانش‌آموختگان اتاق ایران

نشست تجلیل از نخستین فارغ‌التحصیلان مرکز جامع علمی کاربردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مقطع کاردانی با حضور حسین نقره‌کار‌شیرازی، دبیرکل اتاق ایران و حسین میرمحمد صادقی، رییس مرکز جامع علمی و کاربردی اتاق ایران برگزار شد. حسین نقره‌کارشیرازی، دبیرکل اتاق ایران، در این مراسم دانش‌افزایی را منشا تحولات در هر جامعه دانست و گفت: خوشبختانه ایرانیان روحیه کسب علم و دانش بالایی دارند و تعداد زیادی از چهره‌های فرهیخته در کشورهای مختلف را ایرانیان

تشکیل می‌دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر