اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۳

مجمع عمومی شورای مشترک بازرگانی ایران و هلند

مجمع شورای مشترک بازرگانی ایران و هلند با حضور نمایندگان امور حقوقی و امور بین‌الملل اتاق ایران و 35نفر از اعضای شورا برگزار شد. همچنین اعضای هیات‌مدیره از مجموع 33 برگ رای اخذ شده، به ترتیب ذیل انتخاب شدند: شاهین شیثی (33رای)، شهاب جانسپار (30رای)، سیداحمد مقدسی (30رای)، محمود کریمیان اقبال (27رای)، حاجی احمدی (26رای) سیدقاسم غفاری (25رای) و سیدرضا میرسلیمی (22 رای) به‌عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره و سعید رفعتی (11رای)، محمد حسن دیده و (10 رای) به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. گفتنی است که در جریان مجمع عمومی فوق‌العاده، اساسنامه شورا (مصوب 04/11/84) بدون تغییر تصویب شد. همچنین موضوع تغییر عنوان شورای مشترک بازرگانی ایران و هلند به اتاق مشترک بازرگانی ایران و هلند مورد تایید مجمع قرار گرفته و حسب اعلام نظر نمایندگان اتاق ایران قرار شد که اعضای هیات‌مدیره در این خصوص از اتاق ایران مجوز اخذ کنند.


چین به‌دنبال برگزاری نمایشگاه خودرو و لوازم خانگی

گروهی از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی فلزات، معادن و فرآورده‌های شیمیایی چین روزگذشته به اتاق تهران آمدند تا در ملاقات با معاون امور بین‌الملل این اتاق زمینه‌های برگزاری دو نمایشگاه صنعتی چین در تهران را فراهم کنند.

معاون اتاق بازرگانی فلزات، معادن و فرآورده‌های شیمیایی چین در این ملاقات درمورد راه‌های گسترش روابط تجاری میان دو طرف بحث و تبادل‌نظر کرد و یادآور شد که این اتاق قصد دارد طی ماه نوامبر سال2015 میلادی (آبان 1394) دو نمایشگاه بزرگ در حوزه خودرو و صنایع مربوط به آن و نیز صنایع لوازم خانگی در تهران برگزار کند.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، فلزات و معادن چین در دیدار با محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران با اعلام این خبر و تاکید بر اینکه این نمایشگاه در طول 43سال اخیر بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌ها و صاحبان صنایع این کشور در ایران خواهد بود، از اتاق تهران خواست در برگزاری این نمایشگاه‌ها، بخش خصوصی چین را همراهی و برای هرچه بهتر برگزار شدن آن مساعدت کند.

محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز در این ملاقات بر توسعه همکاری‌های فنی و تجاری ایران و چین تاکید کرد و درخصوص برگزاری نمایشگاه موردنظر چینی‌ها در تهران نیز یادآور شد که اتاق بازرگانی تهران از برپایی چنین گردهمایی‌هایی که به گسترش همکاری‌های فنی و تکنولوژیک صنایع دو کشور کمک کند، استقبال خواهد کرد. وی گفت: امیدواریم هدف شما از برگزاری این نمایشگاه، افزایش و توسعه همکاری‌های فنی مشترک باشد تا فروش کالا زیرا با برقراری همکاری‌های فنی روابط اقتصادی دو کشور ماندگار باقی خواهد ماند در صورتی که فروش کالا می‌تواند با حضور رقبای جدید دچار مشکل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر