اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۵

هیچ امضای طلایی برای صدور مجوز نداریم

ایسنا| وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری 8000 پرونده اراضی تداخلی که در زمینه زمین‌های اجدادی مردم که به نام منابع طبیعی سند زده شده‌اند خبر داد و تاکید کرد: نباید هیچ امضای طلایی داشته باشیم؛ ممنوعیت یا آزادی صدور مجوز باید برای همه باشد.

محمود حجتی روز گذشته در همایش سلامت اداری و مبارزه با فساد حضور یافت و به ارایه توضیحاتی درباره فسادهای صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که شاید اهمیت کمتری داشته باشد، بحث نظام‌های اداری است که در این زمینه باید تلاش کنیم مراجعات را به حداقل برسانیم.

حجتی ادامه داد: مراجعات مردمی خود می‌تواند مشکل‌ساز باشد که برای این موضوع تلاش داریم مراجعات موردی را به کمترین حد ممکن برسانیم و شرایط را به‌گونه‌یی پیش ببریم که درخصوص مسایلی مانند واردات و مجوزهای مربوطه اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد و مراجعات حضوری در این بخش به حداقل برسد.


درآمد گمرک به 8900میلیارد رسید

فارس| رییس کل گمرک ایران گفت: درآمد گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری ۸۹۰۰میلیارد تومان بوده و برای سال آینده نیز ۱۳هزارو۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

طبق لایحه پیشنهادی بودجه 94 کل کشور درآمد گمرک در سال آینده 13هزارو500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. امسال نیز در بودجه 93 حدود 11هزارو200میلیارد تومان درآمد از محل گمرک پیش‌بینی شده بود.

در همین باره مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران عنوان می‌کند، درآمد هشت ماهه گمرک در سال جاری با احتساب ضمانت‌ها تاکنون 8هزارو900میلیارد تومان بوده است. کرباسیان پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال درآمدها از رقم در نظر گرفته شده فراتر رود و رشد قابل‌توجهی داشته باشد. همچنین طبق گفته وی رشد 130درصدی برای درآمدهای گمرک در سال آینده پیش‌بینی شده است.

فروشگاه‌های بزرگ باید مجوز اتحادیه را داشته باشند

ایلنا| رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی گفت: براساس قانون تمامی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌یی باید مجوز اتحادیه را داشته باشند اما تا امروز اقدامی جهت دریافت مجوز نداشته‌اند.

سعید درخشانی درخصوص آخرین وضعیت این اتحادیه گفت: اتحادیه براساس قانون برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و اگر کسی در بخشی تخلفی داشته باشد براساس قانون موجد با متخلف برخورد خواهد شد. وی ادامه داد: براساس قانون تمامی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌یی باید پروانه کسب خود را از اتحادیه دریافت کنند اما تا به امروز از سوی آنان هیچ درخواستی به ما داده نشده است. درخشانی تصریح کرد: برای پیگیری مجوز این فروشگاه‌ها نامه‌یی را به اتاق اصناف کشور ارایه داده‌ایم و هم‌اکنون منتظر پاسخ آنان هستیم. وی ادامه داد: همچنین باید به هموطنان خود اعلام کنیم واحد‌هایی که بالای ۷۰متر فضا داشته باشند می‌توانند مجوز پروانه کسب خود را از اتحادیه دریافت کنند. درخشانی همچنین درخصوص نحوه فعالیت‌های بازرسان این اتحادیه نیز گفت: بازرسان اتحادیه همه روزه در سطح شهر فعال هستند و درصورتی که گزارشی نیز از سوی مردم به اتحادیه اعلام شود سریعا بازرسان به محل مراجعه و موضوع را بررسی می‌کنند.


تایید 18 شرکت شیلاتی ایران از سوی روس‌ها

ایسنا| رییس سازمان شیلات کشور از تایید 18شرکت شیلاتی توسط دامپزشکی روسیه خبر داد و گفت: باتوجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته و سفر هیات روسی به ایران، تا 20روز آینده نخستین محموله محصولات شیلاتی ایرانی(میگو و قزل‌آلا) به این کشور صادر شود.

حسن صالحی اظهار کرد: با کمک سازمان دامپزشکی کشور و مذاکراتی که با مقامات روسیه داشتیم، نهایتا 18شرکت شیلاتی ایرانی که داوطلب صادرات محصولاتشان به روسیه بودند به دامپزشکی روسیه معرفی شدند و نهایتا این شرکت‌ها به‌تایید سازمان دامپزشکی روسیه رسیدند و نام آن‌ها در سایت این سازمان

ثبت شد.

وی با بیان اینکه تا 20روز آینده نخستین محموله صادراتی ایرانی که عمدتا قزل‌آلا و میگو است، وارد بازار روسیه می‌شود، افزود: براساس توافقی که با مقامات روسی صورت گرفته، مقرر شده محصولات شیلاتی ایرانی که عمدتا به کشورهای اروپایی صادر می‌شود، خارج از توافقات و سیستم صادرات دیگر محصولات کشاورزی ایرانی به این کشور صادر شود. چراکه بسیاری از کشورهای شیلاتی ایرانی دارای کد اروپایی هستند و محصولات آن‌ها به اتحادیه اروپا صادر می‌شود که روسیه نیز از این نظر قانونی دقیقا مشابه با اتحادیه اروپا دارد و از کشورهای اروپایی محصولات کشاورزی موردنیازش را وارد می‌کرد.

صالحی ادامه داد: براین اساس پیشنهاد کردیم روسیه اجازه دهد شرکت‌های شیلاتی که دارای کد اروپایی هستند، بتوانند راحت‌تر محصولات خود را به این کشور صادر کنند و در ادامه مقامات روسی این 18شرکت داوطلب را مورد بررسی و تایید قرار دادند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر