آمادگی برای گشایش دروازه‌های اقتصادی کشور

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۶۲

افزایش 90درصدی بودجه عمرانی برای تکمیل طرح‌های ناتمام

گروه ایران

حسن روحانی رییس‌جمهوری صبح دیروز در قالب سومین سفر استانی دولت به استان تهران و بیست‌وچهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید، به همراه هیاتی از وزرای کابینه و مشاوران خود وارد شهرری در جنوب تهران شد و پس از زیارت مرقد شاه عبدالعظیم حسنی، با برگزیدگان و نخبگان این شهرستان دیدار و سپس در اجتماع پرشور مردمی در مصلای شهرری حضور یافت.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در اجتماع بزرگ مردم شهر ری با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور در سال آتی به رقم 5درصد خواهد رسید، گفت: تنها 25درصد از بودجه سال1395 متکی به نفت خواهد بود و همزمان با کاهش اتکا بودجه به درآمدهای نفتی، بخش بودجه‌های عمرانی نیز در سال آتی 90درصد افزایش یافته است و این بدان معناست که بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام به اتمام خواهد رسید. ما با شرایطی مواجهیم که در زمینه آب و محیط‌زیست، حمل‌ونقل و کشاورزی مشکلات و معضلاتی داریم که باید با کمک هم آنها را حل‌وفصل کنیم. روحانی در ادامه با بیان اینکه در دی ماه امسال ان‌شاءالله شاهد شکست توطئه‌گران علیه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود و زنجیر تحریم گسسته می‌شود، اضافه کرد: امید داریم که مردم بزرگ ما شاهد آرامش و شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور روی جهانیان باشند. وی با اظهار خرسندی از اینکه در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه کشور، تک‌رقمی و برابر با 9/9درصد اعلام شده، ادامه داد: این یعنی تورمی که در آغاز این دولت 45درصد بود، به کمتر از 10درصد رسیده است.


حماسه سیاسی دیگری در اسفندماه

روحانی همچنین بااشاره به ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم آثار این شور، شعور و احساسات مردم بزرگ و انقلابی سرزمین ایران را که از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است، در اوایل ماه اسفند پای صندوق آرا شاهد باشیم. وی با بیان اینکه بی‌تردید ملت ما در اسفند ماه بار دیگر حماسه سیاسی می‌آفریند، تصریح کرد: همه مسوولان به تبعیت از مقام معظم رهبری به مساله حق‌الناس بودن رای مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار ایران در این منطقه است که هر انتخاباتی در آن با شکوه برگزار شده است.


اختصاص 423میلیارد تومان

برای 12طرح مهم

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود بااشاره به اینکه برای رفع مشکلات شهرری در جلسه هیات وزیران تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، نخستین مشکل مردم شهرری را مساله آب عنوان و تصریح کرد: امروز و تا ساعتی دیگر تصفیه‌خانه بزرگ سد ماملو افتتاح خواهد شد. برای احداث این تصفیه‌خانه 1100میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و 70درصد این آب به شهر ری و قیامدشت منتقل خواهد شد. روحانی بهسازی و تکمیل محور جاده قدیم تهران-قم با تخصیص 44میلیارد تومان و نوسازی ایستگاه راه‌آهن شهرری با 12میلیارد تومان در سال95 را از دیگر طرح‌های دولت برای توسعه شهرری برشمرد و تصریح کرد: باتوجه به مشکلات کم‌آبی سیستم نوین آبیاری در سه هزار هکتار از اراضی شهرری با اختصاص 19.5میلیارد تومان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد. وی گفت: در این سفر 432میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 12طرح مهم موردنظر قرار گرفته و این ارقام جزو طرح‌هایی است که وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط‌زیست برای پیشگیری از آلودگی هوا در مناطق جنوبی تهران در دست اجرا دارند.


افتتاح چهار طرح بزرگ زیربنایی و اقتصادی

لازم به ذکر است چهار طرح بزرگ زیربنایی و اقتصادی شهرستان ری بعدازظهر دیروز در ساعت پایانی سفر رییس‌جمهوری به این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از آنها آغاز شد. سه طرح از این طرح‌ها مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت و یک طرح نیز مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی است. سه طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت که عملیات اجرایی آن آغاز شد شامل طرح مرکز آزمون جاده‌یی خودرو در فشاپویه، طرح ایجاد شهرک صنعت پوشاک همچنین ایجاد شهرک فناوری‌های پیشرفته در شهرستان ری است. یک طرح وزارت جهاد که به بهره‌برداری رسید نیز طرح سامانه‌های نوین آبیاری شهرستان ری در سطح 880هکتار است. روحانی همچنین تصفیه‌خانه بزرگ هفتم تهران و طرح آبرسانی سد ماملو واقع در منطقه پاکدشت را به بهره‌برداری رساند و همزمان با این دو طرح مهم، سایر پروژه‌های مرتبط حوزه آب و فاضلاب در سراسر شهر تهران نیز به‌طور همزمان افتتاح شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر