کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۰۳

رییس‌جمهور؛ میهمان گلستان

شورای هماهنگی استقبال سفر ریاست‌جمهوری استانداری گلستان در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: سفر رییس‌جمهوری و هیات دولت به این استان سه‌شنبه این هفته (11 آذر) انجام می‌شود. سخنرانی حسن روحانی رییس‌جمهوری در دیدار عمومی با مردم استان گلستان در نخستین روز سفر در ورزشگاه آزادی گرگان انجام می‌شود.


هشدار درباره فعالیت بی‌بی‌سی

مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت: بی‌بی‌سی پشت‌‌پرده علیه ایران کارهای زیادی انجام می‌دهد و این هنر ماست که پشت صحنه فعالیت دشمن را افشا کنیم. سردار رمضان شریف، گفت: 35سال است جمهوری اسلامی یکی از کشورهای خبرساز در دنیا بوده و روزانه اخبار زیادی علیه ما تولید می‌کنند.


انتقاد از واردات انحصاری سیگار

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس، با بیان اینکه چرا انحصار واردات سیگار خارجی دراختیار افراد خاص است، گفت: اگر این امتیاز به شرکت دخانیات داده می‌شد، ما حرفی نداشتیم، مجلس با تعطیلی دخانیات کاملا مخالف است و از این مساله شکایت کردید.


قول وزارت کشور به جمع‌آوری معتادان

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور از پیگیری مجدانه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر (کارتن‌خواب) خبر داد و گفت: اماکن جدیدی به همین منظور در حال احداث و تجهیز است. حسینعلی امیری همچنین از جمع‌آوری متکدیان خبر داد و گفت: خوشبختانه این امر با کمک دستگاه‌هایی که وظایف قانونی در این باره برعهده دارند و هم نهادهایی که وظیفه قانونی ندارند اما قول کمک و مساعدت به وزارت کشور داده‌اند، درحال انجام است. وی به شهروندان وعده داد تا پایان امسال آثار تصمیمات و پیگیری‌های وزارت کشور را مشاهده خواهند کرد.


همفکری ایران و عمان در مبارزه با تکفیری‌ها

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت ایران و عمان برای برگزاری نشستی درباره بررسی راهکارهای مبارزه با تروریست‌های گروه‌های تکفیری و داعش خبر داد. وحید احمدی، درباره سفر اعضای این کمیته به کشور عمان اظهار داشت: هیاتی از اعضای این کمیته سوم آذر برای انجام دیدارهای دوجانبه و پارلمانی به عمان سفر کرد. وی ادامه داد: این هیات در این سفر با وزیر امور خارجه، رییس مجلس شورای سلطنت و رییس مجلس سنا، نایب‌رییس مجلس و برخی دیگر از مسوولان کشور عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.


150 جلسه ملاقات وزیر ارشاد با مجلسی‌ها

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد، درخصوص درخواست برخی مجلسی‌ها برای استیضاح وزیر تاکید کرد: باوجود برگزاری 150ملاقات خصوصی و انفرادی با نمایندگان و 50 نشست با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها، بهانه‌یی برای استیضاح باقی نمی‌ماند. وی بااشاره به اینکه وزیر هفته‌یی یک‌بار با نمایندگان نشست داشته و دارد، توضیح داد: در این نشست‌ها همه حرف‌ها گفته می‌شود و بهانه‌یی باقی نمی‌ماند. ازسویی فضای همکاری، همراهی و همدلی میان وزارتخانه و مجلس وجود دارد. گرچه گاهی زمزمه‌هایی مبنی بر عدم همکاری میان مجلس و دولت شنیده می‌شود، اما بنای دولت این نبوده و نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر