بودجه با نفت 65 دلاری بسته شود

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۹۹

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه درآمدهای بودجه سال جاری به‌دلیل کاهش قیمت نفت با کسری مواجه خواهد شد، گفت که قیمت نفت در بودجه سال آینده باید بین 65 تا 70 دلار پیش‌بینی شود. این درحالی‌است که قیمت نفت در بودجه 80 تا 85 دلار پیش‌بینی شده است.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سیر نزولی قیمت نفت اظهار کرد: با وضعیتی که ایجاد شده و ما هر روز شاهد کاهش قیمت نفت هستیم باید به فکر کاهش وابستگی بودجه 94 به درآمدهای نفتی باشیم، ما می‌توانیم با اجرای قانون مالیات‌های مستقیم، شفاف‌سازی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، کشور را در سال آینده با درآمدهای مالیاتی اداره کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به درآمدهای صادرات غیرنفتی یادآور شد: ما نباید بعد از این روی نفت در بودجه حساب کنیم بلکه باید به سمت‌وسوی اقتصاد مقاومتی برویم و بتوانیم جایگزینی برای نفت صادراتی پیش‌بینی کنیم. فتحی‌پور با بیان اینکه قیمت نفت در بودجه سال آینده باید بین 65 تا 70 دلار پیش‌بینی شود، خاطرنشان کرد: بودجه سال 94 باید یک بودجه عملیاتی باشد نه یک بودجه غیرواقعی. باید باتوجه به اقدامی که کشورهای منطقه و به‌ویژه عربستان دارند انجام می‌دهند و فتنه ایجاد می‌کنند، بتوانیم جلوی کسری بودجه را بگیریم. وی با بیان اینکه درآمدهای بودجه در سال 93 قطعا با کسری مواجه خواهد شد، اضافه کرد: البته باید ببینیم تا آخر سال قیمت نفت به چه شکل تغییر خواهد کرد اما قطعا ما یک کسری در بودجه سال جاری را خواهیم داشت. فتحی‌پور درباره چگونگی جبران کسری بودجه سال جاری گفت: اجرای قانون مالیات‌های مستقیم باتوجه به اینکه هنوز اصلاح این قانون نهایی نشده و به سال آینده موکول می‌شود، نمی‌توان برای سال جاری از طریق درآمدهای مالیاتی کسری بودجه را جبران کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر