دیپلماسی

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۰۷

تقدیر سفیر کره‌شمالی از مواضع ایران

جا این چول سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در پایان ماموریت خود در تهران با مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد. به گزارش ایسنا، مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات ضمن تقدیر از تلاش‌های سفیر کره‌شمالی گفت: روابط ایران و کره‌شمالی مهم و لازم است در تمام زمینه‌ها و به‌ویژه اقتصادی افزایش یابد. وی همچنین افزود: روابط دو کشور پایه و اصول محکمی دارد و تبادل هیات‌های مختلف بیانگر اهمیت مناسبات فیمابین است.


سیا از حمله تروریستی جندالله در ایران باخبر بود

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: سازمان اطلاعات مرکزی امریکا با گروهک تروریستی جندالله در ارتباط بوده و از فعالیت‌های این گروهک در ایران اطلاع داشته است. به‌گزارش نیویورک تایمز، یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا(سیا) پس از وقوع انفجار در یک اتوبوس در سال 2007 در ایران با یک گزارش اطلاعاتی مواجه می‌شود که در آن نسبت به وقوع حادثه‌یی بزرگ در ایران هشدار داده شده بود.

این افسر سازمان سیا سپس برای رفع نگرانی‌هایش وارد گفت‌وگو با مقامات مطلع از این پرونده می‌شود و در می‌یابد که امریکایی‌ها از اجرای عملیات این‌چنینی در ایران حمایت می‌کنند.


فغانی سفیر تام‌الاختیار ایران در تاجیکستان

بنا به پیشنهاد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و با تایید حسن‌روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الله فغانی به‌عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان منصوب شد. به گزارش ایرنا حجت‌الله فغانی پیش از این مسوولیت‌های رییس ستاد افغانستان، کارشناس معاونت حقوقی و بین‌الملل، رییس و معاون اداره نهادهای اروپایی، کارشناس معاونت اروپا و امریکا و اداره مشترک‌المنافع و اشتغال در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در بروکسل و گرجستان را در سابقه کاری خود دارد.


هیات پارلمانی ایران در راه چک

گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک به ریاست وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوشنبه آینده (26 آبان) به جمهوری چک سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، اعضای هیات پارلمانی ایران در سفر به کشور جمهوری چک ضمن دیدار با همتایان خود، با تعدادی از مقامات سیاسی و پارلمانی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن شهر پراگ است.


افزایش هماهنگی تهران و بغداد

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در دیدار نوری‌ مالکی معاون رییس‌جمهور عراق، با تجلیل از عملکرد مثبت و سازنده وی در دوران نخست‌وزیری در عرصه روابط دو جانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی، اقدام نوری‌ مالکی برای انتقال مسوولیت و تشکیل دولت جدید عراق را اقدامی حکیمانه و مثبت خواند و افزود: با وجود استحقاق قانونی برای تصدی سمت نخست‌وزیری، این اقدام حکیمانه توانست مسایل عراق را به خوبی مدیریت کند. معاون اول رییس‌جمهور افزود: رویکرد ایران برای نزدیک‌سازی دیدگاه جریان‌های مختلف سیاسی در عراق، در حقیقت تلاش برای عمل در جهت مصلحت ملت عراق بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر