همسویی رسانه‌های داخلی با معاندان عمدی نبود

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۰۶

درحالی که از منابع خبری غیررسمی شنیده می‌شود که حق میزبانی ایران در جام والیبال نوجوانان به بهانه حبس غنچه قوامی مشخص نیست، معاون اول قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی گفت: هنوز رسیدگی به پرونده وی به اتمام نرسیده و حکمی نیز برای او صادر نشده است، درخصوص یکی از مواردی که ایشان به آن متهم شده بود قرار منع تعقیب صادر شده بود که با اعتراض صورت گرفته این قرار لغو شد و بنابراین به پرونده وی درخصوص این جرم باید دوباره رسیدگی می‌شد. جرم وی مرتبط با همان پرونده‌یی است که درحال بررسی بود و موضوع جدیدی نیست. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوالی درباره نتایج جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت: اکنون دادستان کل کشور عضو حقوقی این شورا است و من دیگر عضویتی در آن ندارم پس سوال را باید از ایشان بپرسید.

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد گفت: اطلاع جدیدی بیش‌از آنچه قبلا گفته‌ام درخصوص این پرونده ندارم. وی در مورد دیدگاه خود پیرامون عملکرد رسانه‌های کشور در موضوع اسیدپاشی گفت: اعتقاد کلی ما این است که رسانه باید در جهت تعالی و رشد جامعه حرکت کند اما لازمه این حرکت امانتدار بودن رسانه است.

رسانه باید مسایل را همان‌گونه که هست منتقل کند و اگر بی‌انصافی شود و خلاف بگویند به خودشان نیز ضربه وارد می‌شود و اعتماد جامعه به این رسانه‌ها از بین می‌رود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر در هر موضوعی که رسانه مطرح می‌کند انحرافی نباشد و در جهت رشد آگاهی مردم باشد و انعکاس واقعیت جامعه صورت گیرد باید از عملکرد رسانه دفاع کرد اما در موضوع اسیدپاشی برخی رسانه‌های داخلی از روی غفلت یا غیره رسانه‌های خارجی و معاند را همراهی کرده‌اند. البته شاید این همراهی از روی غفلت و کم‌توجهی بوده نه از روی تعمد. همچنین سخنگوی قوه قضائیه قوانین موجود مرتبط با اسیدپاشی را ناکافی دانست و آن را نیازمند بازبینی بیشتر متخصصان حقوقی عنوان کرد.

محسنی‌اژه‌ای در مورد طولانی شدن دادرسی برخی پرونده‌ها گفت: ما هم از این موضوع خوشحال نیستیم و برای رفع آن 4-3 اقدام مهم انجام داده‌ایم. اول اینکه تلاش می‌کنیم تا جرم‌زدایی صورت گیرد و این نگاه همه‌چیز را جرم پنداریم باید اصلاح شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌های نظارتی اگر در زیرمجموعه خود نظارت کافی داشته باشند جرمی اتفاق نمی‌افتد و همین‌طور اگر شوراهای حل اختلاف و مردم در جهت صلح و سازش اقدام کنند پرونده‌های ما کمتر و وضعیت بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه با کمبود قاضی روبه‌رو است، ادامه داد: با این حجم کار قضایی هنوز نیاز به کار بیشتر داریم البته دولت و مجلس به ما در این خصوص کمک کردند ولی باید بیشتر باشد.

وی از تمایل رییس قوه قضاییه برای کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها خبر داد و گفت: وقتی که معاون اول شدم گزارشی درخصوص روند رسیدگی به پرونده‌ها و تجدیدنظرها تهیه کرده‌ام که در آن به‌صورت کامل مشکلات تمام استان‌ها به تفکیک دیده شده بود که رییس قوه قضاییه از این موضوع استقبال کردند و ما نیز پیشنهادهایی برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها دادیم. روز دوشنبه نیز ایشان دستور داد که این موضوع باید حل شود.

وی اضافه کرد: در مورد پرونده‌یی که شما به‌عنوان بزرگ‌ترین فساد بانکی از آن یاد کردید من نمی‌دانم می‌تواند بزرگ‌ترین باشد یا نه و تا اینجایی که اطلاع دارم او جز اصفهان در تهران نیز پرونده‌یی داشته است. حالا هم نمی‌دانم پرونده آن به تهران منتقل شده است یا نه.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر