حاشیه‌های مجلس

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۵۳

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نخستین وزیری بود که پیش از آغاز جلسه در صحن حضور داشت.

باتوجه به اظهارات اخیر رییس‌جمهور در جمع نخبگان و مردم زنجان درخصوص بورسیه‌ها و موارد دیگر و نوع معرفی نیلی به مجلس از ابتدای جلسه جو سنگینی نسبت به این رای اعتماد وجود داشت.

ساعت 8:25 دقیقه حسن روحانی رییس‌جمهور با استقبال محمدرضا باهنر نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی همراه وزرای کابینه خود وارد مجلس شد.

تقریبا همه اعضای کابینه همراه با رییس‌جمهور در جلسه رای اعتماد حضور یافتند، علوی وزیر اطلاعات، فانی وزیر آموزش و پرورش، رحمانی فضلی وزیر کشور، جنتی وزیر ارشاد، زنگنه وزیر نفت، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، چیت‌چیان وزیر نیرو، حجتی وزیر کشاورزی، طیب‌نیا وزیر اقتصاد، واعظی وزیر ارتباطات و آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه رییس‌جمهور را همراهی کردند.

اکبریان از دو نامه در پرونده نیلی پرده برداشت که نخستین نامه علیه بسیج در دی سال 88 خطاب به مقام معظم رهبری نوشته شده بود و نامه دوم نیز همزمان با روی کار آمدن دولت خطاب به رییس‌جمهور در حمایت از نیلی‌منفرد نخستین گزینه دولت برای وزارت علوم نگاشته شده بود.

وی همچنین از برگزاری جشن مختلط در دانشگاه کشاورزی همزمان با عزای عمومی به مناسبت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی انتقاد کرد و گفت: این جشن با عکس آقای موسوی و بی‌حجابی دانشجویان دختر برگزار شد.

نجفی سرپرست وزارت علوم و الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهور آخرین افرادی بودند که از کابینه وارد مجلس شدند.

با پایان اظهارات مخالفان و موافقان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، نیلی وزیر پیشنهادی علوم در جایگاه حضور یافت تا از خود دفاع کند اما تقریبا هیچ یک از نمایندگان مجلس به اظهارات وی گوش نمی‌دادند گویا تصمیم عدم رای اعتماد به نیلی پیش از جلسه علنی گرفته شده بود در همین رابطه الیاس نادران مخالف رای اعتماد در ابتدای جلسه گفت: ما از هیات رییسه خواسته بودیم که در صورتی که آیین‌نامه اجازه می‌دهد بدون صحبت مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی، پس از دفاعیات رییس‌جمهور و وزیر پیشنهادی رای‌گیری شود که متاسفانه چنین ظرفیتی نداشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر