رهبر معظم انقلاب فردا بر پیکر آیت الله مهدوی‌کنی نماز می‌خوانند

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۶

درپی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان‌الله‌علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه وزن وزین خود را در همه حوادث این سال‌ها در کفه حق و حقیقت نهاد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله آقای حاج‌شیخ محمدرضا مهدوی‌کنی (رضوان‌الله‌علیه) دارفانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است. این عالم بزرگوار ازجمله نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی کرد. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست‌وزیری در یکی از سخت‌ترین دوران‌های جمهوری اسلامی و تا ورود در عرصه تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌یی را به حیطه فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد. این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه وزن وزین خود را در همه حوادث این ده‌ها سال در کفه حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد. اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان و به مردم ایران و روحانیت عظیم‌الشأن و همه ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و علو درجات وی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه بر پیکر مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در دانشگاه تهران نماز میت اقامه می‌کنند. دانشگاه امام صادق(ع) با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: پیکر آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی روز پنج‌شنبه ساعت 8:30 صبح پس از اقامه نماز به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تشییع می‌شود.

مراسم وداع با پیکر مطهر آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز امشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد دانشگاه امام صادق‌(ع) برگزار خواهد شد. مراسم‌های یادبود درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی شنبه هفته آینده ساعت15:30در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می شود. مراسم دیگری نیز روز یکشنبه ساعت 15 تا 17در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد. روح ملکوتی آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان رهبری صبح روز گذشته (سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست. آیت‌الله مهدوی‌کنی از روز چهاردهم خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام امت و پس از بازگشت به منزل دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر