حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی مثبت

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۴

روز گذشته هفتاد‌ویکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد تا آخرین اخبار و رویدادهای حقوقی و قضایی کشورمان تشریح شوند. باتوجه به اهمیت ماجرای اسیدپاشی‌ها در اصفهان، محسنی‌اژه‌ای این موضوع را اقدامی ناجوانمردانه، جنایتکارانه و خشن عنوان کرد و گفت: «عاملان این امر باید شناسایی شده و تحت تعقیب قرار بگیرند و به اشد مجازات برسند.»


اسیدپاش‌ها به اشد مجازات می‌رسند

به گزارش خبرگزاری‌ها، «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای»روز دوشنبه با اشاره به خبری مبنی بر اینکه عاملان این حادثه با عنوان برخورد با بدحجابی این کار را کرده‌اند، گفت: «از خانواده‌ها گزارش گرفتیم و مشکل خاصی از این حیث ندارند. در رابطه با این موضوع هیچ شاهدی وجود ندارد که مشخص شود که انگیزه‌ این اتفاقات چه بوده و البته عاملی نیز دستگیر نشده است. مطمئن باشید اسیدپاش‌ها به اشد مجازات می‌رسند.»


پرونده نفتی و 10بازداشتی

سخنگوی قوه قضاییه درمورد پرونده نفتی نیز افزود: همچنان 10نفر بازداشت موقت هستند و از دو تا سه‌نفر دیگر نیز تحقیق شده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در این پرونده از دو متهم و دو مطلع تحقیق شده که یک نفر از آنان زن است.


پرونده بنزین‌های پتروشیمی

وی درمورد پرونده بنزین‌های پتروشیمی نیز گفت: این پرونده در حال رسیدگی است، برخی ادعا دارند که این بنزین‌ها سرطان‌زاست و خبرهایی وجود دارد که چنین موضوعی صحت ندارد. محسنی‌اژه‌ای افزود: اگر بنزین‌ها سرطان‌زا نباشند، کسانی که ادعا کرده‌اند باید پاسخگو باشند، چون تشویش اذهان عمومی داشته‌اند و اگر سرطان‌زا باشند باید متولیان جوابگو باشند.


قوه قضاییه و اقتصاد مقاومتی

معاون‌اول قوه قضاییه درمورد اقدامات قوه قضاییه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: چنین کاری در برنامه قوه قضاییه در نظر گرفته شده که یکی از آنها مبارزه با فساد اقتصادی است. محسنی‌اژه‌ای افزود: چنانچه کسانی را که از نظر اقتصادی فعالیت مثبت دارند حمایت کنیم، می‌توانیم به نتیجه برسیم و اگر فساد اقتصادی باشد اقدام صحیح اقتصادی نمی‌تواند به ثمر بنشیند. وی گفت: اگر قوه قضاییه دستگاه‌هایی را که چوب لای چرخ دستگاه‌های اقتصادی سالم می‌گذارند، مشاهده کند با آنها برخورد می‌کند.


اختلاس نه، ارتشا

وی درمورد پرونده دادستان سابق تهران و اتهام اختلاس وی گفت: اختلاس نیست، ارتشا است و اگر چنانچه موضوعی دلایل کافی داشته باشد، برای بازداشت موقت اقدام می‌شود.


آخرین وضعیت پرونده سه‌هزار‌میلیاردی

سخنگوی قوه قضاییه درمورد آخرین وضعیت پرونده سه‌هزار‌میلیاردی افزود: سه‌نفر دیگر که حکم اعدام آنها صادر شده درخواست اعاده دادرسی کرده‌اند و در مراحل رسیدگی است.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه حکم فرد فراری نیز قطعی شده، افزود: اکنون در حال شناسایی مزایده و ضبط اموال است.

سرنوشت انجمن روزنامه‌نگاران

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص پلمب انجمن روزنامه‌نگاران افزود: تا جایی‌که می‌دانم جریان منحل شده و اگر منحل شده دیگر تحت این عنوان حق فعالیت ندارد. سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به خبرنگاری در مورد پرونده ریحانه جباری و پایان مهلت 10روز و آیا اینکه زمانی برای اجرای حکم قصاص مشخص شده است، گفت: وی با بیان اینکه اگر حکمی قطعیت پیدا کرده قابلیت اجرا پیدا می‌کند، افزود: چنانچه اولیای‌دم رضایت ندهند حکم باید اجرا شود.


بازداشت افراد با معوقات سنگین

معاون اول قوه قضاییه در مورد کسانی که با نزدیکی به مقامات وام‌های کلان را پس نداده‌اند، گفت: افرادی که بدهی بانکی دارند سه دسته‌اند که دو دسته آنان را قوه قضاییه تعقیب می‌کند و بعضی از نفرات نیز در همین رابطه بازداشت هستند. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: برخی نیز احضار شده و به‌صورت تقسیط در حال پرداخت معوقات خود به بانک‌ها هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر