روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۸۵

روحانی حادثه تروریستی در سنت‌پترزبورگ را محکوم کرد-مهر| رییس‌جمهور در پیام تسلیتی به رییس‌جمهور فدراسیون روسیه، حادثه تروریستی ‏انفجار در مترو شهر سنت‌پترزبورگ را شدیدا محکوم کرد. حسن روحانی رییس‌جمهور در پیام تسلیتی به ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور فدراسیون روسیه، حادثه تروریستی ‌انفجار در مترو شهر سنت‌پترزبورگ و جان باختن و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه روسیه را ‌شدیدا محکوم کرد. ‌

اسامی 30 معتمد به تایید شورای نگهبان رسید-ایرنا| دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: هفت عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به زودی با برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند.

علی پورعلی‌مطلق دیروز افزود: اسامی پیشنهادی 30 نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی به تایید شورای نگهبان رسیده است. دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برای 3 انتخابات پیش رو بیش از 200میلیون تعرفه با حداقل 10 کد امنیتی خاص چاپ شده است.

تهدید تلفنی نامزدهای انتخاباتی پیگیری و برخورد می‌شود-ایسنا| علی‌اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک، در خصوص موضوع تهدیدات تلفنی که توسط برخی کاندیداهای انتخاباتی مطرح و به فرمانداری اراک گزارش شده بود، گفت: در این زمینه به فرماندار دستور داده شده که نسبت به این مهم گزارشی تهیه و ارسال کند تا افراد مذکور شناسایی و با آنها برخورد شود، اما تاکنون گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده است. وی تصریح کرد: شعبه ویژه‌یی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تعیین شده که به صورت ویژه به این جرایم رسیدگی خواهد شد. این درحالی است که در حال حاضر گزارش خاصی در خصوص جرایم انتخاباتی دریافت نشده است.

تا اظهارنظر نهایی جمنا از تبلیغ من به عنوان کاندیدای اصلح خودداری کنید-تعادل| عزت‌الله ضرغامی رییس پیشین سازمان صدا و سیما که در حال حاضر یکی از کاندیداهای مطرح در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است، خواست که تا اظهارنظر نهایی این جبهه، از تبلیغ او به عنوان کاندیدای اصلح و برتر خودداری شود. وی در بخش‌هایی از نوشته خود در کانال تلگرامی‌اش گفت: اینجانب در حال حاضر نه ستادی تشکیل داده‌ام و نه کمپینی راه‌اندازی کرده‌ام. تنها امکان رسانه‌یی من سایت شخصی، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی است که مثل گذشته نقطه نظرات خود را از طریق آنها منتشر می‌کنم.

درخواست اینستاگرامی ظریف از مخاطبان- باشگاه خبرنگاران| محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرامش از مخاطبان خواست در برابر نقد و حتی توهین، متانت و مدارا پیشه کنند و پاسخ توهین‌ها را با نرمی و مهربانی بدهند. وی در این پست با اشاره به اینکه اکنون صد هزار نفر صفحه وی در این شبکه اجتماعی را همراهی می‌کنند، نوشت: سلام دوستان، با همراهی بزرگوارانه شما، این صفحه اینستاگرام در کمتر از دو هفته به صد هزار همراه پر مهر رسید و به عنوان صفحه اصلی توسط اینستاگرام شناسایی شد و «تیک آبی» گرفت. از همراهی‌تان سپاسگزارم. امیدوارم بتوانم از این مسیر، راه جدیدی برای ارتباط صمیمی برقرار کنیم.

پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی، تابلویی از ناکارآمدی است-تسنیم| محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور متنی، درباره یارانه درآمدی به جای یارانه مصرفی گفت: مطرح شدن مجدد موضوع یارانه‌ها و نگاهی به روند آن طی هشت سال اخیر، اینجانب را بر آن داشت تا در خصوص شفاف‌سازی آن، توضیحاتی را در معرض افکار عمومی قرار دهم. پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی، یکی از تابلوهای ناکارآمدی و غیرعقلایی در کشور است. زیرا یارانه‌ها از یکسو همچون برف، آب می‌شود و تاثیر آن در زندگی مردم محو می‌گردد و از دیگر سو، در تولید و اشتغال تاثیرمنفی داشته است. در دولت گذشته، شیوه توزیع یارانه‌ها، اشتباه بوده و به اقتصاد کشور آسیب وارد کرد و در این دولت، علاوه بر ادامه روش غلط گذشته، حق مردم نادیده گرفته شده است. پیشنهاد اینجانب با رفع اشکالات موجود، تحت عنوان «یارانه‌های درآمدی» می‌تواند گامی موثر در این جهت باشد.

در برابر فشارهای امریکا تسلیم نخواهیم شد-صدا و سیما|رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در روند تقویت بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور ذره‌یی برابر فشارهای امریکا تسلیم نخواهیم شد. سردار سرلشکر محمد باقری در دیدار نوروزی جمعی از فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقش‌آفرینی شایسته و مسوولانه در فراهم‌سازی زمینه‌ها و بسترهای تحقق شعار«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و تاکیدات مقام معظم رهبری در این عرصه، موضوعی است که باید تمرکز و جهت‌گیری مردم، دولت و نیروهای مسلح را به خود معطوف کند.

نجات 6مهاجر ایرانی در دریا توسط فرانسه-ایسنا| بنا بر اعلام مقامات دریایی فرانسه، نیروهای این کشور 6مهاجر ایرانی را که قایق آنها در کانال مانش دچار سانحه شده بود و قصد عزیمت به انگلیس را داشتند، نجات دادند. مقامات دریایی فرانسه در بیانیه‌یی اعلام کردند که عملیات نجات به دلیل وجود مه غلیظ بیش از دو ساعت طول کشید. قایق این 6مهاجر ایرانی که از گرمازدگی رنج می‌بردند در نزدیکی خلیج کالاییس پیدا شد و پس از عملیات نجات به پلیس مرزی تحویل داده شد.

مبادی ورود کالا به کشور، زیر ذره‌بین پلیس-فارس| فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه ناجا بر خود فرض می‌داند شعار سال را محقق کند، اعلام کرد: مبادی رسمی ورود کالا به کشور زیر ذره‌بین پلیس است. سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 96، با تاکید بر اینکه مقابله و مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی نیروی انتظامی در سال جاری است، اظهار داشت: در راستای مبارزه با پدیده قاچاق، قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ناجا تشکیل شد؛ تمام مدیران و فرماندهان استان‌ها مبارزه با قاچاق را به عنوان یک اولویت اصلی با جدیت دنبال می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر