روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۲۸

برنامه سفر روحانی به روسیه در دستور کار محمود واعظی- ایرنا| برنامه‌ریزی سفر پیش روی حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس در دستور کار مذاکرات محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسکو قرار دارد. گفتنی است، این دیدار که براساس برنامه پیش‌بینی شده اوایل فروردین ماه انجام می‌شود، نهمین ملاقات رییسان جمهوری دو کشور از زمان آغاز کار دولت یازدهم در ایران خواهد بود و در همین راستا محمود واعظی امروز طی سفر دو روزه به مسکو سفر خواهد کرد.

مضمون نامه ظریف و ابتکار به دبیرکل سازمان ملل- سازمان محیط زیست| محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست کشورمان طی نامه‌یی به دبیرکل سازمان ملل اظهار کردند: بروز توفان‌های شدید در ایران درحال افزایش است و حدود 30درصد از کانون‌های بحرانی در داخل و 70درصد آن از سایر کشورهای همسایه غرب آسیا سرچشمه گرفته است. در این راستا ایران دارای طرح ملی برای مقابله با این چالش محیط زیستی چند وجهی پیچیده که دارای ابعاد بسیاری می‌باشد، است. در همین راستا با توجه به وسعت اثرات محیط زیستی، اقتصادی، اجتماعی و سلامت و ضرورت پاسخگویی و مقابله با این پدیده، پیشنهاد می‌کنیم تا به فوریت «گروه ویژه کاری» متشکل از کارشناسان خبره و متخصص کشورهای منطقه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.

فرانسه خواستار فشار ایران و روسیه برای اجرای آتش بس در سوریه شد - ایسنا| ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه روز یک‌شنبه با انتشار بیانیه‌یی بمب‌گذاری‌های اخیر در دمشق پایتخت سوریه را به طور قوی محکوم و تاکید کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است تا اجرای آتش بس در سراسر سوریه مورد توجه قرار گیرد و تضمین شود. در ادامه این بیانیه آمده است، فرانسه از تضمین‌کنندگان این آتش‌بس به ویژه روسیه و ایران که قرار است هفته آینده در آستانه مذاکره کنند، می‌خواهد تا برای اجرای کامل آتش‌بس در سوریه تمام طرف‌ها را تحت فشار قرار دهند.

توصیه وزارت خارجه برای مسافران ترکیه- ایلنا| وزارت امور خارجه کشورمان با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و برنامه تعدادی از هموطنان جهت سفر به ترکیه در توصیه‌یی مسافرتی اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و برنامه تعدادی از هموطنان جهت سفر گردشگری به خارج از کشور و نظر به شرایط امنیتی ترکیه در ماه‌های گذشته و نگرانی برای امنیت و سلامت شهروندان ایرانی در این کشور به کلیه هموطنانی که قصد مسافرت به ترکیه را دارند، توصیه اکید می‌شود در صورت ضرورت غیرقابل اجتناب به انجام سفر احتیاط لازم را داشته باشند.

پاکستان به گاز ایران احتیاج دارد- فارس| طارق فاطمی، دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگویی اظهار کرد: سفر اخیر حسن روحانی به پاکستان، تقویت روابط بین 2کشور را در پی داشت. وی با بیان اینکه روحانی برای شرکت در اجلاس اکو برای دومین بار به پاکستان سفر کرد که این موضوع تجدید روابط دوستانه را به دنبال دارد، تاکید کرد: پاکستان به گاز ایران نیاز دارد زیرا صنعت این کشور وابسته به این گاز است بنابراین به دنبال حل مشکلات اجرای این پروژه هستیم.

اشرف بروجردی رییس کمیته زنان ستاد انتخاباتی روحانی شد- ایلنا| اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب زنان مسلمان نواندیش از انتخابش به عنوان رییس ستاد زنان روحانی برای انتخابات سال ۹۶ خبر داد و در مورد سازوکارش برای حضور حداکثری زنان در پای صندوق‌های رای گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند. آنان قسمت عمده‌یی از رای یک رییس‌جمهور را پوشش می‌دهند و در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم که حضوری تاثیرگذار دارند. او خاطرنشان کرد: این زنان هستند که با حضور خود در عرصه‌های مختلف می‌توانند به رییس‌جمهور کمک کنند و گاهی شاهد هستیم بیشترین رای از طرف زنان به صندوق‌ها ریخته می‌شود.

پاسخ معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهوری به ادعاهای احمدی‌نژاد-آنا| حمید ابوطالبی در واکنش به بیانیه‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد در توییتر خود نوشت: ظاهرا می‌خواهند «دوقطبی حضور» به «قطبی‌سازی بیانیه‌یی و حضور مجازی- جانشینی» تبدیل شود؛ لذاست که جامعه سیاسی درحال گذر از کنار آن به آرامی است. اصولگرایان پایدار می‌دانند، کوچک‌ترین سخنی در این رابطه، شراکت تاریخی‌شان در اقدامات دولت قبل را برای مردم زنده خواهدکرد؛ لذا سکوت بهترین روش است.

اسامی ۱۴ کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب منتشر شد- برنا| اسامی ۱۴نامزد برتر جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در انتخابات نخستین مجمع عمومی انتخاب شدند، منتشر شد. در این لیست نام‌هایی چون؛ مهرداد بذرپاش، سعید جلیلی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، محمد خوش‌چهره، محسن رضایی، سیدابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، محمد مهدی زاهدی، سید عزت‌الله ضرغامی، پرویز فتاح، رستم قاسمی، محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، علی نیکزاد به چشم می‌خورد.

حذف حکم اعدام برای حمل مواد مخدر در کمیسیون قضایی مجلس-فارس| حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعضای کمیسیون قضایی در جلسه یک شنبه و در جریان طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب کردند تا حکم اعدام از مجازات برای حمل مواد مخدر حذف شود. وی افزود: براساس این مصوبه حکم اعدام از مجازات‌های در نظر گرفته ‌شده برای حمل مواد مخدر از هر نوع و با هر حجمی حذف می‌شود. سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: این مصوبه عطف به ماسبق نیز می‌شود و کسانی که پیش از این به خاطر حمل مواد مخدر برای آنها حکم اعدام صادر شده، می‌توانند از این قانون استفاده کرده و حکم اعدام آنها تعدیل شود.

شمارش آرای ماخوذه ریاست‌جمهوری در اولویت قرار گرفت- ایرنا| هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با شورای نگهبان توافق کردند تا پس از رای‌گیری در روز 29 اردیبهشت ماه 1396 ابتدا صندوق‌های آرای ماخوذه انتخابات ریاست‌جمهوری شمارش شود. جلسه این هیات با شورای نگهبان که در دبیرخانه این هیات برگزار شد، علیرضا نیلچی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان، محمد محمودی شاه‌نشین رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و حسین بحیرایی دبیر اجرایی این هیات حضور داشتند. در این جلسه توافق شد تا صندوق‌های آرای ماخوذه شوراهای اسلامی کشور بعد از پایان شمارش آرای صندوق‌های ریاست‌جمهوری شمارش شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر