روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۱۹

برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس یازدهم-ایسنا| انتخابات میان دوره‌یی مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. براساس این خبر، در هشتمین جلسه هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری که در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد، درباره موضوعات اجلاس آتی مجلس خبرگان که ۱۷ و ۱۸ اسفند سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و نیز میهمانان ویژه این اجلاسیه بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین براساس مصوبه جلسه هیات رییسه مجلس خبرگان، مقرر شد انتخابات میان‌دوره‌یی این مجلس همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

گزارش قالیباف در مجلس شبیه تبلیغات انتخاباتی بود-ایلنا| غلامرضا حیدری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش شهردار در مجلس گفت: به‌نظر این گزارش واقعی و منصفانه نبود و بیشتر شبیه تبلیغات برای انتخابات ریاست‌جمهوری بود. شهرداری باید در مورد این اتفاق پاسخگو باشد و حتی قوه قضاییه و سازمان‌های امنیتی هم باید به این قضیه ورود پیدا کنند. وی افزود: باید علت اصلی این اتفاق کشف شود. درست است این ساختمان نا‌ایمن بوده اما ابهاماتی در این قضیه وجود دارد که باید مشخص شود. شهرداری در این قضیه قطعا مقصر است، باید قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم وارد این قضیه شود.

رییس‌جمهور روز پرستار را تبریک گفت-تعادل| رییس‌جمهور کشورمان روز «پرستار» را تبریک گفت. حسن روحانی در صفحه اینستاگرام شخصی خود با انتشار عکسی از دیدار خود با پرستاران نوشت: «دستان پرتلاش و نگاه مهربان و بیدارتان، شفابخش و بردباری‌تان ستودنی است. ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار مبارک.»

اهمیت «حضور مردم» در نظام اسلامی -ایسنا| سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) گفت: جامعه باید ببیند که متدینین و مسوولان دیندار می‌توانند مشکلات ایشان را حل کنند و این نکته‌یی است که هم امام(ره) همواره به آن اشاره داشتند و هم پس از امام (ره) مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است. وی در دیدار اعضای شورای عالی استان‌ها، با تاکید بر «حضور مردم» و «اعتماد به دین» هشدار داد: اگر این دو عامل به هر دلیلی و با هر تنگ نظری کمرنگ شود، پایه و اساس نظام اسلامی از بین می‌رود؛ اما اگر مردم در صحنه باشند و اعتماد به دین باقی بماند، انقلاب برای نسل‌ها باقی می‌ماند.

ایران خواستار صلح و امنیت پایدار است-تسنیم| یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت موشکی ایران توان دفاعی بومی شده است و حرف‌های امریکایی‌ها بی‌منطق و غلط است. وی که به‌ عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه استان قم سخنرانی می‌کرد، گفت: قدرت دفاعی و توان بازدارندگی موثر نیروهای مسلح ایران تضمین‌کننده امنیت ملی، منافع ملی ایران است و دکترین ایران دفاعی است و ایران خواستار صلح و امنیت پایدار مبتنی بر عدالت و براساس احترام متقابل در روابط با کشورهای منطقه است و در این راستا حرکت می‌کند.

در مساله ساختمان پلاسکو شهرداری مسوول است-ایلنا| جلیل مالکی وکیل دادگستری گفت: ترک فعل مالک ساختمان در انجام تعمیرات اساسی ازجمله سیستم برق ‌و ‌اطفای حریق سبب دوم برای وقوع حادثه اسفناک ساختمان پلاسکو شده و از این جهت مسوولیت مدنی مالک محرز است. وی در مورد مسوولیت‌ مدنی افراد و سازمان‌های دخیل در حادثه پلاسکو گفت: به موجب بند ۱۴ ماده ۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری مکلف به اتخاذ تدابیر موثر برای رفع خطر از بناهای مندرج در ماده فوق است و در صورت عدم توجه مالکین شهرداری موظف است راسا با مراقبت ماموران خود اقدام به رفع خطر کند.

خبر ممنوعیت ورود اتباع ایران به کویت نادرست است- تسنیم| علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت در گفت‌وگو با تسنیم، ادعاهای مطرح شده درخصوص دستور کویت مبنی بر عدم اجازه ورود اتباع ایران و 4 کشور دیگر به این کشور بعد از فرمان ترامپ را نادرست خواند و گفت: چنین اقدامی صورت نگرفته است. گفتنی است برخی رسانه‌های خارجی ادعا کرده بودند که بعد از فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران به امریکا، کویت نیز سیاستی مشابه در پیش گرفته و دادن ویزا به شهروندان ایران، عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان را به حالت تعلیق درآورده است.

ارمنستان آماده توافق سوآپ گازی با ایران و ترکمنستان است- ایرنا| کارن کاراپتیان نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ایروان، توسعه همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد. وی در این مذاکره با اشاره به برنامه سفر خود به تهران در آینده نزدیک، بر آمادگی ارمنستان برای دستیابی به توافق سه‌جانبه با ترکمنستان و ایران در زمینه سوآپ گازی تاکید کرد. سجادی نیز با اعلام آمادگی ایران برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف بر اهمیت منطقه آزاد ارس برای ایفای نقش در گسترش همکاری‌های اقتصادی و همچنین راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در ارمنستان، تاکید کرد.

کنترل کانون ریزگردها از توان ما خارج است- ایسنا| راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در ایران در نشست مشترک کاهش آلودگی هوا و کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها اظهار داشت: شاید بخش مهمی از مشکل گرد و غبار ایران در عراق منشا داشته باشد، اما فراموش نکنید که ما در عراق به جای تمام جهانیان با داعش می‌جنگیم بنابراین بیش از توان عراق، به این کشور فشار تحمیل نکنید؛ مشکل اصلی در این زمینه ضعف روابط بین‌الملل است.

مذاکرات روسیه با عمان درخصوص ارتباط کشورهای عربی با ایران- آنا| وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌یی اعلام کرد: «میخاییل باگدانف روز پنج‌شنبه در مسقط با فهد بن محمود آل سعید، معاون نخست‌وزیر در امور دولتی و بدر بوسعیدی، دبیر وزارت امور خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. دوطرف در این دیدار درباره بحران‌های سوریه، یمن، لیبی و همچنین ارتباط کشورهای عربی با ایران به تبادل‌نظر پرداختند. طبق این بیانیه، در مشاوره‌های روسیه-عمان بر حمایت از حل بحران‌های خاورمیانه و شمال آفریقا تنها با ابزارهای سیاسی یا دیپلماتیک تاکید شد و دو طرف خواستار گفت‌وگوی ملی طبق قوانین بین‌المللی و بندهای ذکر شده در منشور سازمان ملل متحد شدند.

دوشنبه دور دوم مذاکرات آستانه آغاز می‌شود- فارس| وزارت خارجه قزاقستان از دیدار نمایندگان ایران، ترکیه و روسیه در شهر آستانه خبر داد. بنا بر اعلام دولت قزاقستان، این نشست روز دوشنبه 18بهمن برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن درمورد روند اجرای آتش‌بس در سوریه بحث می‌کنند. گفتنی است تهران، آنکارا و مسکو از دو ماه قبل با هدف یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه، مذاکراتی سه‌جانبه را آغاز کرده‌اند.

نخست‌وزیر پیشین نروژ به خاطر سفر به ایران در امریکا بازداشت شد- ایسنا| کیل مگنه بوندویک که بین سال‌های ١٩٩٧ تا ٢٠٠٠ و ٢٠٠١ تا ٢٠٠٥ نخست‌وزیر نروژ بود، روز سه‌شنبه این هفته از اروپا به امریکا پرواز کرد اما پس از ورود به فرودگاه دالس در ایالت ویرجینیا، اجازه خروج از فرودگاه را نیافت و برای مدتی تحت بازداشت ماموران مهاجرتی بود. روزنامه وردن گانگ، چاپ نروژ در این خصوص نوشته است که بوندویک به مدت یک ساعت در فرودگاه عملا در بازداشت قرار گرفت و دلیل آن وجود مهر ورود به ایران در گذرنامه او بود. لازم به ذکر است این سفر حدود یک سال پیش و در ارتباط با کنفرانسی درمورد خشونت و افراط‌گرایی در ایران انجام شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر