مذاکره‌‌ای درخصوص اس‌ 400 نداشته‌ایم

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۱۶

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با یک هفته‌نامه روسی با بیان اینکه تحویل سامانه اس300 در سال 2015 گامی بزرگ در پیشرفت روابط ایران و روسیه است، گفت: هیچ گفت‌وگویی درمورد اس400 بین دو کشور انجام نگرفته، اما ایران علاقه‌مند ادامه همکاری‌های نظامی با روسیه و توسعه آن است و حتی امیدوار به تعامل در عرصه‌هایی هستیم که به توافق با شورای امنیت سازمان ملل و صدور مجوز نیاز دارد.

وی یادآور شد: براساس تصمیم‌های برنامه هسته‌یی، ممنوعیتی برای فروش به ایران (انواع مختلف جنگ‌افزار) وجود ندارد و آمده است که باید مجوز دریافت کرد. بنابراین امیدواریم همکاری بین ساختارهای مسوول دو کشور به سطحی ارتقا یابد که بتوانند درباره خرید حجم‌های زیاد از طرف ایران به توافق برسند.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه درمورد سوریه همکاری راهبردی دارند، تصریح کرد: دو کشور مرتب با یکدیگر ارتباط دارند، زیرا تروریسم را معضل شماره یک می‌دانند و مبارزه با این پدیده امری بسیار مهم است، شاید موضع ما با کشورهای غربی تمایز داشته باشد. وی ادامه داد: تروریسم برای تهران و مسکو از لحاظ نظری و عملی تهدید و مشکل درجه یک است و به همین خاطر عقیده داریم، باید تمام نیروهای خود را متحد کنیم. همه طرف‌ها متحد شوند تا این معضل حل شود. امیدواریم غربی‌ها نیز رویکردهای خود را نسبت به خاورمیانه تغییر دهند، زیرا راه خروج دیگری وجود ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر