روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۱۴

مردم آذربایجان‌شرقی 27 بهمن با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند؛برنا| هزاران نفر از مردم آذربایجان‌شرقی در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. به همین مناسبت جمعی از مسوولان استان گرد هم آمدند تا هماهنگی‌های لازم را برای حضور مردم استان در این دیدار انجام دهند. در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد تمهیدات لازم برای ثبت‌نام و اعزام اقشار مختلف مردم برای دیدار با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه 27 بهمن اتخاذ و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شد.

واکنش توییتری روحانی به تصمیم بحث برانگیز ترامپ؛فارس| حسن روحانی با انتشار پیامی در توییتر به تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا مبنی بر ساخت دیوار در مرز امریکا و مکزیک واکنش نشان داد. در این پیام که به زبان انگلیسی منتشر شده نوشته شده : « بیایید به فرهنگ همسایگی کمک کنیم نه اینکه بین ملت‌ها دیوار بکشیم. بیایید فراموش نکنیم برای دیوار برلین چه اتفاقی افتاد.»

ایرانی را هیچ‌کس نتوانسته تحقیر کند؛ایسنا| رییس دفتر سیاسی رییس‌جمهور در واکنش به امضای دستور اجرایی ضد مهاجرت ترامپ تصریح کرد: ایرانی را در طول تاریخش هیچ‌کس نتوانسته تحقیر کند. در بخشی از این یادداشت توییتری آمده است: «جناب آقای رییس‌جمهور امریکا! ملت ایران ملت پرغرور و پرافتخاری است که نقش او را در تاریخ‌سازی کسی نمی‌تواند انکارکند؛ حتما تاریخ را خوانده‌اید؟ آقای رییس‌جمهور! به یاد داشته باشید ملت ایران بیش از 3هزار سال استوار و سربلند ایستاده است؛ ایرانی را در طول تاریخش هیچ‌کس نتوانسته تحقیرکند.»

ابلاغ قانون موافقتنامه ایران و روسیه در زمینه همکاری گمرکی؛ایرنا| روحانی رییس‌جمهوری، قانون موافقتنامه بین دولت ایران و دولت روسیه در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی را دیروز (شنبه) برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد. این قانون در جلسه علنی 2 آذرماه در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ اول‌دی‌ماه به تایید شورای نگهبان رسیده است.

هیات رییسه مجلس با آملی‌لاریجانی دیدار می‌کند؛ایسنا| اعضای هیات رییسه مجلس امروز پس از صحن علنی با رییس قوه قضاییه دیدار می‌کنند. به گفته بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت‌وگو درباره رابطه مجلس و قوه قضاییه و همچنین مسائل کلان کشور از دستور کارهای این دیدار خواهد بود که به درخواست هیات رییسه مجلس انجام می‌شود. وی افزود: ما در تلاش هستیم که دیدارهایی را با همه مجموعه‌های اثرگذار نظام داشته باشیم و پیش از این با دبیر و اعضای شورای نگهبان دیدار کرده بودیم و این دیدار نیز در همین راستا انجام می‌شود.

درخواست استمهال شورای نگهبان از مجلس برای بررسی لایحه برنامه ششم؛خانه‌ملت| اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس از درخواست استمهال شورای نگهبان از مجلس برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. وی با اشاره به حجم فراوان لایحه برنامه ششم توسعه افزود: مهلت کافی باید در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد، تا بتواند مواد تصویبی را با قانون اساسی، شرع مقدس و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تطبیق دهند، لذا مجلس فرصت جدیدی برای بررسی بیشتر در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهد.

تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای IR8 آغاز شد؛فارس| پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی در بیانیه‌یی از آغاز تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای IR8 خبر داد. در این بیانیه آمده است، بدین وسیله به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، در پرتو الطاف الهی و در سایه همت و تلاش مستمر دانشمندان و متخصصان این سازمان، در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در راستای ادامه برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران مرحله مهمی از روند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای نسل پیشرفته IR8 با تزریق گاز UF6 آغاز شد. این مرحله مهم در تحقیق و توسعه غنی‌سازی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه بدون محدودیت تحقیق و توسعه و بر اساس حقوق و تعهدات کشورمان در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صورت می‌گیرد.

لغو ویزای اتریش برای 300 ایرانی پس از تصمیم رییس‌جمهور امریکا؛ایسنا| خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: اتریش از ورود شهروندان ایرانی غیرمسلمان که امیدوار بودند پس از اقامت موقتی در این کشور به امریکا بروند، جلوگیری کرده است. توماس شنول، سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در این خصوص گفته است که این کشور پس از آن مانع ورود این افراد شد که مقامات امریکایی به آنها گفتند که ادامه سفر این افراد به امریکا، یعنی کسانی که ویزای خود را به عنوان بخشی از برنامه لوتنبرگ از اتریش گرفته‌اند، فعلا متوقف می‌شود. شنول همچنین گفت که این تصمیم بر حدود ۳۰۰ ایرانی که ویزای اتریش گرفته بودند و می‌خواستند وارد این کشور شوند، اثر می‌گذارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر