باید صبور بود تا ترس بانک‌ها بریزد

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۵۰

ابراهیم شیبانی رییس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید حواس ما به ابهامات موجود در برجام باشد و کاری کرد که کمتر از آنها سوءاستفاده شود توضیح داد: با آمدن رییس‌جمهور جدید امریکا نباید کاری کرد که آنها را حساس کرده و اقدامی کنیم که به ضرر ما تمام شود. باید از صحبت‌های تند و شتاب‌زده پرهیز کرد و صبور بود. باید اول بگذاریم ببینیم که آنها چه می‌کنند و مطابق آن واکنش نشان دهیم.

وی این‌گونه عنوان کرد که بعید می‌دانم امریکا هم بخواهد برجام را از دست بدهد و آن را باطل کند چون به نفعش نیست و نمی‌تواند اجماع قبلی را به دست آورد

شیبانی با بیان اینکه نباید در ایجاد روابط بیش از حد خوشبین بود و هیجان‌زده عمل کرد، گفت: موضوع مورد توجه آن است که باید به سمت شرق هم سوق پیدا کنیم و نخواهیم که فورا همه‌چیز از اروپا تامین شود.

اکنون دنیا چند قطبی شده است و حتی‌الامکان باید جوری تعادل برقرار کنیم که اگر دو سفر به غرب می‌رویم یک سفر هم به شرق داشته باشیم، تا بتوان آسییب‌پذیری را کاهش داد. رییس کل اسبق بانک مرکزی، همچنین ایجاد روابط بانکی را زمانبر دانست و یاد‌آور شد: اول بانک‌های کوچک، بعد متوسط و بعد بزرگ‌ترها خواهند آمد و ما هم باید برای رسیدن به آنها تلاش کنیم. باید صبور بود تا ترس بانک‌ها بریزد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر