روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۸۰

اختلاف بین دولت و قوه قضاییه، خانوادگی است و حل می‌شود؛ایسنا| دادستان کل کشور گفت: مسائلی که اکنون مطرح می‌شود از جنس اختلاف خانوادگی است؛ بالاخره دو برادر و دو عضو یک خانواده اختلافی پیدا کردند که حل می‌شود. محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم رونمایی از کارت ضابطین عام دادگستری درخصوص اختلاف بین مسوولان دولت و قوه قضاییه گفت: بالاخره دو برادر و دو عضو یک خانواده اختلافی پیدا کردند که حل می‌شود و امیدواریم مسوولان مانع شوند که دشمن از این مساله سوءاستفاده کند. وی درخصوص بازداشت 2نفر از بدهکاران بانکی گفت: بدهکاران بانکی به‌شدت تحت تعقیب هستند و دادستانی تهران با جدیت آن را دنبال می‌کند.

درخواست یک نماینده از لاریجانی برای موضع‌گیری در مقابل اظهارات اخیر کری؛ایسنا| حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در جلسه علنی دیروز خطاب به رییس مجلس گفت: با توجه به اظهارات کری، وزیر امور خارجه امریکا علیه ایران به نظر می‌رسد شایسته بود که حضرتعالی درخصوص این مسائل که علیه منافع ملت بزرگوار ایران مطرح می‌شود صحبت کنید. وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تشکیل کمیسیون 1+۵ هستیم، خوب است موضع مجلس را بیان می‌کردید یا بیان کنید که حقی از ملت بزرگوار ایران ضایع نشود.

خیال‌تان راحت، نمی‌آیم؛ایسنا| پرویز فتاح که بارها در میان رسانه‌های مختلف با لحن‌های متفاوت جدی، شوخی، طنز و استفهام حضور خود را در انتخابات تکذیب کرده بود، این‌بار خطاب به تمام آنانی که درخصوص حضورش در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سوالاتی را دارند، گفت: خیال‌تان راحت، نمی‌آیم. رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) پیرو گمانه‌زنی‌های مطرح شده درباره اقدامات وی، همچون سفرهای استانی به مناطق محروم و مرتبط کردن آن به جریان‌سازی‌های انتخاباتی گفت: معتقدم مدیر باید عملیاتی و میدانی عمل کند و همواره به مدیران استانی‌ام متذکر می‌شوم که نباید پشت میز بنشینند و لازمه حضور آنها در کمیته امداد، سفر رفتن و لمس درد مردم از نزدیک است.

بررسی 5 بند از قانون برنامه ششم در مجمع تشخیص مصلحت؛روابط عمومی مجمع| جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته به ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد. در این جلسه 5 بند از قانون برنامه ششم توسعه کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی از حیث انطباق با سیاست‌های کلی نظام، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد، مغایرت آنها با سیاست‌های کلی در دستور کار شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

استقبال پاکستان از پیشنهاد ظریف؛ایرنا| مسعود خان، نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل که چند ماه پیش به ریاست‌جمهوری منطقه جامو و کشمیر پاکستان منصوب شد، در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف که در سفر ماه گذشته خود به هند اعلام کرده بود اگر کمکی از ایران برای حل اختلافات میان هند و پاکستان ساخته باشد، ما آماده‌ایم، اظهار داشت: وزیر امور خارجه ایران، به عنوان کشور دوست پاکستان، برای میانجی‌گری بین هند و پاکستان اعلام آمادگی کرده است که ما از آن استقبال می‌کنیم.

تهیه ۱۰ سرفصل پیشنهادی درباره سفر و قوانین ایران برای خارجی‌ها؛ایسنا| مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری کشور از تهیه سرفصل‌هایی با عنوان توصیه‌های سفر به گردشگران خارجی و آگاهی‌بخشی آنها نسبت به قوانین ایران در مبدأ خبر داد. وی گفت: بر این اساس ۱۰ سرفصل مهم توصیه‌های سفر به گردشگران ورودی کشور تهیه شده است تا با انتشار در درگاه‌های اینترنتی وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها، مرزهای ورودی، شرکت‌های هواپیمایی، آگاهی‌سازی گردشگران نسبت به مقررات کشور از مبدأ سفر محقق شود.

فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در راه تهران؛آنا|ماساهیکو کومورا، وزیر امور خارجه سابق و معاون رییس حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن، قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری به ایران سفر کند. این سفر به درخواست شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن انجام می‌شود و فرستاده آبه، در تهران با مقام‌های کشورمان دیدار می‌کند و قرار است درباره توافق هسته‌یی رایزنی کند. خبرگزاری کیودو ژاپن به‌نقل از بیانیه وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد، کومورا قرار است در خلال سفر 3 روزه‌اش به ایران، درباره تحولات بین‌المللی ازجمله توافق هسته‌یی میان ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو کند.

تلاش‌های مستمر برای همکاری اقتصادی با بلژیک؛ایسنا|پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیک در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: طی مدت یک سال و دو ماه سپری شده از دوران خدمت به عنوان سفیر در پایتخت سیاسی اتحادیه اروپایی، همواره کوشیده‌ام در راستای شناساندن قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ایران گام بردارم. وی همچنین از صنعت گردشگری، آب و فاضلاب و انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان حوزه‌های کاری مورد علاقه طرف‌های بلژیکی برای سرمایه‌گذاری در ایران نام برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر