212میلیارد تومان اعتبار برای حوادث غیرمترقبه

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۵۱

هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری با اختصاص مبلغ 212 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور موافقت کرد.

بر این اساس مبلغ 10میلیارد تومان برای بازسازی و ایمن‌سازی زایرسراها و سایر بخش‌های آستان مقدس امامزاده آقاعلی‌عباس (ع) شهرستان نطنز، برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، مبلغ 30میلیارد تومان برای جبران خسارات، تعدیل و ساماندهی تعاونی‌های صیادان پره استان گیلان، مبلغ 70میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی در استان مرکزی و مبلغ 100میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی در استان خراسان‌جنوبی با اولویت محصول زعفران و انار در شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان اختصاص یافت.

همچنین با تصویب دولت، نحوه اختصاص اعتبارات مربوط به شهریه دانشجویان گروه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی غیردولتی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شد. هیات وزیران در ادامه از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که بررسی «لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی» را در دستور کار خود قرار دهد. اعضای دولت همچنین مواد دیگری از لایحه اصلاح و دایمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی و به تصویب رساندند.


اصلاح آیین‌نامه انتشار اسناد خزانه

در ادامه این جلسه هیات وزیران مصوب کرد؛ اسناد به نام یا بی‌نام خزانه اسلامی که دولت برای استمرار جریان پرداخت‌های خزانه منتشر می‌کند، براساس تخصیص‌های اولویت‌دار ابلاغ سازمان مطابق قانون انجام پذیرد، در اختیار دستگاه‌ اجرایی قرار گیرد و به قیمت اسمی صرف تعهدات دستگاه اجرایی شود. هیات دولت در ادامه اصلاح این آیین‌نامه مصوب کرد که دستگاه اجرایی با اخذ وکالتنامه از اشخاص ذی‌نفع که مطالبات آنها از دولت کمتر از حد نصاب معاملات کوچک باشد، می‌تواند تمام یا بخشی از اسناد خزانه منتشره را به قیمت روز عرضه و ضمن ارائه نقدینگی حاصل به اشخاص ذی‌نفع، تعهدات خود را به میزان قیمت اسمی اسناد مذکور تسویه کند.


ابلاغ 2 قانون مصوب مجلس برای اجرا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روز گذشته «قانون موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کرواسی» از سوی رییس‌جمهوری برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ابلاغ شد. روحانی همچنین در نامه‌یی به وزارت آموزش و پرورش، قانون «تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» را برای اجرا ابلاغ کرد.


انتقال محکومان بین ایران و قرقیزستان

رییس‌جمهوری همچنین قانون موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد. گفتنی است، این قانون در جلسه علنی روز یک‌شنبه مورخ هفتم شهریورماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20 آذرماه 1395 به تایید شورای نگهبان رسیده است. این موافقتنامه شامل یک مقدمه و 22 ماده و به زبان‌های فارسی، قرقیزی، روسی و انگلیسی تنظیم شده و در صورت هرگونه اختلاف در تفسیر، متن انگلیسی ملاک خواهد بود. مدت این توافقنامه پنج‌ساله است و پس از مدت مزبور تمدید خواهد شد مگر اینکه یکی از طرف‌های متعاهد 6 ماه قبل از خاتمه دوره مربوطه عدم تمایل به تمدید آن را به صورت مکتوب به اطلاع طرف متعاهد دیگر برساند.

عضویت در انجمن مجامع علمی آسیا

در ادامه ابلاغ قوانین مصوب به دستگاه‌های مربوطه، رییس‌جمهوری روز گذشته قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیا را نیز برای اجرا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد. گفتنی است، این قانون در جلسه علنی روز یک‌شنبه 23 آبان ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و شورای نگهبان نیز قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیا را در جلسه 24 آذرماه 1395 تایید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر