فعالیت‌های انتخاباتی در چارچوب قانون دنبال شود

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۹۲

معاون سیاسی وزیر کشور از تمام گروه‌های فاقد مجوز و پروانه فعالیت که قصد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های انتخاباتی دارند، خواست قانون را رعایت و برای اخذ مجوز به کمیسیون ماده 10 احزاب مراجعه کنند.

علی اصغر احمدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی برای انتخابات سال آینده افزود: اینکه احزاب یا شخصیت‌هایی به‌عنوان نگاه به آینده به‌ویژه برای حضور آحاد ملت در جریان انتخابات و اظهار وجود در عرصه انتخابات تلاش‌هایی می‌کنند، به حکم قانون مادامی که بعد تبلیغاتی نداشته باشد این رایزنی طبیعی است.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در حال حاضر زمان تبلیغات انتخاباتی نیست که برخی بخواهند نسبت به برگزاری جلسات سخنرانی اقدام کنند، اظهار امیدواری کرد که در زمان پیش‌بینی شده همه جریان‌های علاقه‌مند با رعایت اخلاق در جامعه که بسیار مهم است، فعالیت کنند.

رییس کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین در توصیه به گروه‌ها و اشخاصی که بدون اخذ مجوز در قالب جبهه فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی می‌کنند، گفت: بهترین معیار در جامعه ما رعایت قانون است، لذا خواهش می‌کنم از همه عزیزانی که می‌خواهند اینگونه فعالیت کنند، حتما قانون را رعایت و برای اخذ مجوز به کمیسیون ماده 10 احزاب مراجعه کنند.

احمدی افزود: در کمیسیون ماده 10 احزاب در حال فراهم کردن مقدماتی هستیم تا در خدمت فعالان سیاسی باشیم، احزابی که دارای شناسنامه و پروانه هستند، حسب قانون می‌توانند 2 یا چند حزب در کنار هم قرار بگیرند و با رعایت چارچوب قانون بتوانند اظهار وجود کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر